Karoseria
: Wnętrze bardzo przestronne, jednym słowem auto rodzinne pełną gębą!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Żarówka w środku przeszła dwa razy
5,0
Całokształt
Samochód dla mnie jest rewelacyjny, posiada wszystkie cechy rodzinnego samochodu. Jest przestronny, ma pojemny bagażnik, wygodny i łatwy w obsłudze i przede wszystkim tani w eksploatacji, średni koszt 100km to niecałe 22 zł! Sam długo wahałem się, czy dobrą decyzję podjąłem, ale teraz wiem, że były to bardzo dobrze wydane pieniądze. Polecam szczególnie z LPG fabrycznym, jest naprawdę super!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik do 3000 obrotów "śpi", ale po przekroczeniu tej bariery jest naprawdę dobry, ma fajne przyspieszenie, ale tylko w górnym zakresie obrotów. Elastyczność w porządku, można spokojnie zmieniać biegi przy 2500 obrotów, co skutkuje niskim spalaniem, kosztem dynamicznego przyspieszenia. Ogólnie na 4 z powodu słabego "dołu".
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj też 4, ale tylko dlatego, że skrzynia ma tylko 5 biegów, bardzo byłby na miejscu bieg 6, szczególnie w trasie przy prędkościach autostradowych(140-km/h), tak wszystko wchodzi płynnie, bez oporów i skrzynia jest precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Autko bardzo dobrze trzyma się nawierzchni, mimo swoich gabarytów, bałem się, że wysokość będzie przeszkodą, ale myliłem się i nawet na dynamicznie pokonywanych zakrętach samochód trzyma się drogi należycie, nie ma gwałtownych przechyłów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna, duże szyby z tyłu bardzo podobają się dzieciom, moim szczególnie. Także z przodu widoczność jest super, siedzi się stosunkowo wysoko, co sprawia, że widok na drogę jest ułatwiony. Lusterka też są duże i dają precyzyjną informację co do sytuacji za nami, pomagają na parkingu, z czujnikami z tyłu świetnie się parkuje.
5,0
Ergonomia
Obsługa bardzo intuicyjna, radio i telefon obsługuje z kierownicy, panel z climatronica bardzo łatwy w obsłudze, podgrzewane fotele też zawsze są pod ręką kierowcy. Ergonomia jak w każdym samochodzie z koncernu VAG na 5.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna, szybko w lecie potrafi osiągnąć wyznaczoną temperaturę, jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. W zimie ogrzewanie wnętrza następuje szybko, ale jeszcze pomagają w tym podgrzewane fotele z przodu, dają takie miłe ciepełko z dołu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj też jest rewelacja. 4 dorosłe osoby podróżują w bardzo dobrych warunkach, zarówno z przodu jak i z tyłu ilość miejsca jest więcej niż dobra. Ja mierzę ok.185 cm i za mną może usiąść osoba o podobnym wzroście i nie narzekać na brak komfortu i na ucisk.
4,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone, ale powyżej 120km/h robi się trochę za głośno. Bardzo podoba mi się dźwięk silnika powyżej 4000 obrotów, taki rasowy. Generalnie jest dobrze, ale zawsze mogłoby być trochę lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż jazda na gazie sprawia, że samochód jest bardzo ekonomiczny. Za 22 zł w żadnym samochodzie nie przejedzie się 100km. Rewelacja, auto bardzo tanie w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Roomster jest wyposażony w większość dodatków oferowanych w salonie. Brak tylko panoramicznego dachu. Przydatne w zimie są podgrzewane dysze spryskiwaczy, a w lecie schowek na okulary.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy przepaliła się żarówka w środku, poza tym incydentem jest bez uwag. I oby tak zostało jak najdłużej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych poważnych usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]