Karoseria
: Możliwość dostosowania wnętrza pojazdu do aktualnych potrzeb. Bardzo dobra skrzynia biegów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przy przebiegu ok. 11 tys. km wymiana łańcucha rozrządu i napinacza.
4,0
Całokształt
Samochód ten nadaje się do użytku w mieście dla rodziny i wyjazdy wakacyjne. Jest to samochód krótki 4,2 m ale wewnątrz jest dużo miejsca, bagażnik jest pojemny, a tylne trzy fotele są wyjmowane, natomiast zewnętrzne przesuwane. Przy wyższych prędkościach na autostradzie wewnątrz jest głośno. Wysoka karoseria powoduje to, że samochód jest czuły na podmuchy wiatru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny. Na wolnych obrotach pracuje cicho ale podczas przyspieszania przypomina trochę diesla. Możliwe, że jest to spowodowane słabym wyciszeniem komory silnika. Jest to bardzo nowoczesny i skomplikowany silnik (jeszcze nie do końca dopracowany - usterki rozrządu). W przyszłości naprawa tego silnika będzie drogo kosztować.
5,0
Skrzynia biegów
Przełączanie biegów nie sprawia żadnych problemów, pracuje bardzo lekko.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sztywne ale samochód dobrze trzyma się drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Krawędź dachu nad przednią szybą jest poprowadzona za nisko i utrudnia obserwację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Boczne przednie szyby są częściowo zasłonięte przez elementy stylizacji nadwozia :)
4,0
Ergonomia
Umiejscowienie wyłączników, regulacji itp. na desce rozdzielczej jest przemyślane. Wyjątkiem jest regulacja wysokości świateł mijania gdyż nie jest podświetlona i znajduje się w niewidocznym miejscu - regulacja jest utrudniona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych uwag. Klimatyzacja manualna działa dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają wystarczająco dużo miejsca (więcej niż z przodu) i znacznie lepszą widoczność. Kierowca ma wystarczającą ilość miejsca.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie silnika oraz kabiny pasażerskiej. Podczas jazdy mam wrażenie jakby szyby były lekko uchylone (na kilka milimetrów).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik podczas spokojnej jazdy z prędkościami 80 - 100 km/h jest oszczędny: 5 - 5,5 l/100km. Natomiast przy szybszej jeździe, a szczególnie na autostradzie średnie spalanie wzrasta do poziomu 7 - 8 l/100km. Spalanie silnika wyraźnie wzrasta powyżej prędkości 110 km/h. Średnie spalanie przez rok (zapisywałem wszystkie tankowania, przez większość czasu samochód był użytkowany w mieści) wyniosło 7,0 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas deszczu pojawiają się krople wody przy górnej krawędzi drzwi kierowcy - kapie na rękę. Również podczas deszczu po dłuższym postoju wewnątrz drzwi gromadzi się woda, która po otwarciu drzwi wylewa sie otworami w dolnej części drzwi. Producent nie przewidział miejsca na gaśnicę.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki TSI posiadają wadę fabryczną, tzn. naciągają się łańcuchy rozrządu (podobno problem ten rozwiązano w 2011 r.). W moim samochodzie po przejechaniu ok. 11 tys. km wymieniono łańcuch rozrządu i napinacz. Temat ten opisałem tutaj: http://forum.skodaclub.pl/roomster/1-2-tsi-g-o-na-praca-po-uruchomieniu-t8472.html
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 85KM 63kW
[l/100km]