Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Roomster Mikrovan Facelifting

Daniel, 14 lat temu
Silnik 1.2 TSI 85KM 63kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Roomster Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i właściwości funkcjonalne. Wyżej jest dlaczego.
5,0
Całokształt
W podsumowaniu. Auto z przodu Fabia z tyłu Oktawia jeśli chodzi o zawieszenie - dość komfortowe. Silnik nowoczesny, ze sporym zapasem mocy i temperamentem, przy wrażliwej nodze może być oszczędny, ale frajda z jazdy jest. I chyba to co najważniejsze dla osoby chcącej kupić takie, a nie inne auto. Ogrom miejsca z tyłu dla pasażerów i ogromny bagażnik. Mam wrażenie, że większy niż w Yeti. Dlaczego piszę takie, a nie inne auto? Bo urodą ono nie grzeszy, ale swoimi właściwościami funkcjonalnymi jest bezkonkurencyjne w tej cenie oczywiście. Szukałem kombi, ale ceny tych aut z segmentu C były o 10tys. większe od tego. A ilość miejsca dla pasażerów większa jest w tym. Aspekt aranżacji wnętrza i ilość miejsca z tyłu oraz cena przeważyły nad decyzją zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik żwawy jak na małą pojemność, ale turbina robi swoje. Jedynka tylko do ruszania, reszta jak komu wygodnie. Wcześniej jeździłem japończykami, a te lubią wysokie obroty i mniej przy nich palą. Tu odwrotnie, 1,6-2tys. to wszystko, więcej nie trzeba. Samo rwie do przodu. Ale... mam wrażenie lekkiego opóźnienia w przyspieszaniu, nie zawsze, ale jednak. Po wciśnięciu gazu przyspiesza, ale po ok. sekundzie dostaje prawdziwego kopa. Może tak działa silnik z turbiną, ale wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, łatwość zmiany biegów. W porównaniu do Nissana czy Toyoty to ta skrzynia jest całkiem całkiem. Wsteczny nie zawsze chce wejść, ale pewnie to moje nawyki z aut made in Japan.
4,0
Układ jezdny
Połączenie komfortu i sztywności, która jest potrzebna, bo auto dość wysokie jest. Ale w zakręty nie wchodzę z taka prędkością jak wcześniejszymi autami, nie da rady.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze, na boki gorzej. Skręt w lewo z podporządkowanej w główną daje wiele adrenaliny, słupki, fotel skutecznie blokują pole widzenia. A może ja jakiś niewymiarowy jestem. Do tyłu czujniki pracują, wyświetlacz pokazuje odległość od przeszkody. Fajna sprawa.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, sporo schowków. Światła dzienne, nie trzeba myśleć o włączeniu. Gorzej jak wsiadam do drugiego auta, tam muszę sam, a już się przyzwyczaiłem do dobrego i zapominam. Regulacja kierownicy w obu płaszczyznach + reg. fotela zapewnia dużą swobodę w odnalezieniu dobrej pozycji do jazdy. Ja taka znalazłem. Osobna regulacja kąta nachylenia oparcia w tyle dla każdego fotela, regulacja przód-tył dla prawego i lewego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatic działa szybko i sprawnie, ogrzewanie troszkę dłużej nagrzewa auto. Dobry nawiew na nogi pasażerów z tyłu osobnymi kanałami. W zimne dni (gorące pewnie też) praktyczne rozwiązanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest sporo, zwłaszcza po odsunięciu fotela, ale z tyłu to .... poemat. Usadowiłem z przodu 2 metrowego kolegę, czyli fotel na maxa do tyłu, przeszliśmy na tył i zasiedliśmy na fotelach z tyłu zakładając noga na nogę. To obrazuje ilość miejsca z tyłu. Przy osobach o wzroście średniej krajowej z tyłu jest za dużo miejsca(!). Dodatkowo możliwości aranżacji wnętrza z tyłu są duże. Przesuwanie niezależne foteli, niezależne usuwanie ich w miarę potrzeb i tworzenie dodatkowej przestrzeni ładunkowej. Możliwość wymontowania środkowego i stworzenia wygodnych 2 siedzeń bliżej siebie, do wyjazdu na wakacje dla rodziny 2+1 czy 2+2 jest niezłym rozwiązaniem. Ja mam 2+1 więc :)
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać jak się go przyciśnie, albo zły bieg wrzuci. Generalnie nie narzekam. Powyżej 140km/h słychać było bardziej, ale nie nieprzyjemnie. W normalnej jeździe czasem się zastanawiam czy pracuje, no ale jedzie więc chyba tak. Radio można ustawić na zwiększanie głośności przy wzroście prędkości, więc jak komuś przeszkadza silnik, to go nie usłyszy. Ale gwizd turbinki delikatny słychać, piękne!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu jest mały myk. Jeżdżąc po płaskim, a takich terenów w Polsce jest więcej, spalanie można utrzymać w granicach 5-5,5l/100. Mniej też można, ale co to za jazda. Ja natomiast więcej jeżdżę w terenie górskim i średnie to mam, ale 6,1-6,5. Z górki jest 0,0, ale pod górkę 20,0 i średnia rośnie. Mam nadzieję, że auto jeszcze się dociera i mu przejdzie apetyt, a ja też nauczę się tym silnikiem jeździć. Bo to raczej jak diesel niż benzyna jeździ, jeśli chodzi o obroty i potrzebę zmiany biegów. A trudno jest odpuścić nogę z gazu jak on tak pięknie się zbiera i ta turbinka tak delikatnie gwiżdże...
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena jest przyzwoicie skalkulowana, chociaż zawsze chciałoby się mniej zapłacić. Kupiłem w sierpniu, a teraz ceny jakby wyższe i wyposażenie gorsze...dziwne, ale w salonie ostrzegali przed tym i chyba nie kłamali.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ha, ha. Odpadł znaczek firmowy, mam nadzieję, że to ostatnia rzecz która odpadła z tego auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe i mam nadzieję, że pojeździ tak niezawodnie jak moje dużo starsze poprzednie auta (oczywiście do pewnego okresu ich życia, nie bez powodu zmieniłem na nowe).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Roomster Mikrovan Facelifting