Samochodem przejechałem około 15 tyś km i robię dzienne przebiegi 200-300km - samochód służbowy, nie wersja wyposażeniowa typu "golas" tylko ambition + nawigacja
Samochód nie wyróżniający się absolutnie niczym. Przeciętny, tani, nijaki, wyposażony przeciętnie
Za wszystkie dodatki każą sobie słono płacić, jakość taka sobie - plastiki twarde. Bagażnik w wielu miejscach posiada gołą blachę bez dodatkowego wyciszenia, zaczepów czy siatek
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu trzeba przyznać, że całkiem pozytywne zaskoczenie.
Całkiem żwawy jak na 90KM, spalanie na świetnym poziomie - przy jeździe na trasie szybkiego ruchu 140km/h około 5,2l/100
Prędkości autostradowe tj. 160-180km/h spalanie na poziomie 6,5-6,9l/100 uważam za bardzo dobry wynik
Trzeba zaznaczyć, że powyżej 130km/h trochę brakuje już tchu i jest całkiem głośny. Mimo wszystko trzeba przyznać, ze do charakteru nisko-budżetowego auta jest bardzo dobrze
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów tylko "piątka" - nie należy do super precyzyjnych, ale też nie jest źle
3,0
Układ jezdny
Powyżej 130-140km/h robi się trochę niestabilnie. Nie oszukujmy się, że jest to b. małe auto miejskie tylko samochód aspirujący do klasy kompaktów.
Powyżej 150km/h trzeba być bardzo skupionym i spiętym na trasie. Mam porównanie z innymi autami podobnymi gabarytowo to rapid nie trzyma się drogi tak jak konkurencja. Sam układ jezdny przy mniejszych prędkościach jest ok
4,0
Karoseria
Karoseria ok, brak korozji czy odprysków po kamieniach na masce
Komfort
4,0
Widoczność
Wersja hatchback oczywiście bez wystającego tyłka jest łatwa do zaparkowania. w mojej wersji dodatkowo są czujniki parkowania z tyłu, które pomagają w cofaniu (z wizualizacją na ekranie)
3,0
Ergonomia
Powiem szczerze, że ergonomia nie zachwyca. Pokrętła od klimatyzacji są umieszczone dość nisko
Ekran nawigacji jest dość mały i nisko umiejscowiony
Plus za przyciski na kierownicy, łatwo i szybko można się do nich przyzwyczaić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja niestety tylko manualna, ale szybko chłodzi i szybko nagrzewa.
Niestety przez to, że manual to ciężko ustawić odpowiednią temperaturę. Szyby szybko są odparowywane
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest po prostu przeciętnie
bagażnik tak jak u konkurencji, miejsce na nogi tak jak w przeciętnym dla tej klasy samochodzie
Samochód jest służbowy więc zazwyczaj jeżdżę sam lub z jeszcze jedną osobą więc nie przywiązuję do tego wagi
2,0
Wyciszenie
Słychać, że diesel pod maską. Wyciszenie to zdecydowanie najgorszy problem tego samochodu
Często rozmawiam przez zestaw głośnomówiący i przy większych prędkościach ciężko zrozumieć co druga osoba mówi przez telefon...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na bardzo dobrym poziomie
2,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena zdecydowanie za wysoka jak na to co oferuje ten samochód
Cena z silnikiem 1.6TDI 90km Ambition plus z kilkoma dodatkami to kwota powyżej 85tyś PLN to jakaś totalna pomyłka
Za tą cenę zdecydowanie wybrałbym japońską konkurencję, która oferuje trochę więcej miejsca, lepsze wyposażenie seryjne no i jakby nie patrzeć większy prestiż
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo stosunkowo niewielkiego przebiegu i wieku (3,5 roku) samochód parę razy musiał zjawić się na nieplanowanej wizycie w ASO. Problem ze stacyjką, elektryką i trzeszczącym zawieszeniem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nigdy nie musiał być holowany więc jest ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 90KM 66kW
[l/100km]