Silnik
: elastyczny, oszczędny i w miarę cichy - to, czego oczekuję w trakcie pokonywania długich odcinków. Przydałoby się trochę więcej koni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: turbina wprowadziła w tryb awaryjny - trzeba było wymienić
Inne
: głośink z prawej strony padł
Karoseria
: zbierająca się woda w drzwiach - wstyd i niedopracowanie
4,0
Całokształt
trochę się z Rapidem poznaliśmy, docieramy się. Jeżdżę nim służbowo. Ogólnie jestem z niego zadowolony, ale drobne problemy wieku dziecięcego drażnią.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik może mocą nie powala, ale jest elastyczny i cichy (CR). Jest dość cichy, chociaż gdyby księgowi nie wycięli osłony silnika, byłoby jeszcze lepiej. Przy docieraniu wciągnął pól litra oleju, ale teraz jest ok.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy czasami, w Fabii II była bardziej precyzyjna. Brakuje 6 biegu. Na 5-tce jedziemy od 70 do 195. Mogło być lepiej.
5,0
Układ jezdny
tu narzekać nie ma co, promień skrętny większy niż w fabii II, na drodze nie myszkuje, do szybkiej sportowej jazdy raczej się nie nadaje, ale to auto nie jest do tego stworzone. Ma z mozołem pochłaniać setki tysięcy kilometrów w miarę bezawaryjnie, a nie ścigać się na torze. Jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie i małe lusterka wsteczne trochę ograniczają widoczność. Przydałyby się czujki cofania lub kamera.
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu, w miarę dostępne, tam, gdzie się tego spodziewamy. Schowek pasażera głębokii niski. Regulacja fotela wystarczająca. Fotele wygodniejsze niż w Fabii II. Z tyłu więcej miejsca. Bagażnik dość pojemny - można wykorzystać schowek pod podłogą, gdzie zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy. Można pozbyć się tej wytłoczki i umieścić tam sporo luźnych rzeczy, żeby nie latały po bagażniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj słabo, klima słabsza, niż w Fabii II. Poszli budżetowo. Przy wentylatorze na 1 prawie nie czuć, myślałem, że zepsuta. Dopiero na "2" jest chłodnie. W zimę zauważalnie wolniej niż Fabii nagrzewa się wnętrze. W zimę gdy trochę posiedzimy w aucie, szyby parują głównie z tyłu. Otwieranie szyb - nie ma czujników zablokowania - trzeba trzymać przyciskiem w górę i w dół. Jak podłożysz rękę między szybę a drzwi to zaboli, szyba się nie cofnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taką małą karoserię, to miejsca jest wystarczająca. Jest szersza od Fabii, dwie osoby nie muszą się dotykać ramieniem. Z tyłu tez znacznie więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Gdyby dać osłonę pod pokrywę bagażnika i na silnik, byłoby jeszcze lepiej, przy okazji auto dłużej trzymałoby ciepło w zimie (bardzo szybko silnik stygnie).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto ma być ekonomiczne - pali średni 5,2 l., a wolno nie jeżdżę. Można zejść do 4,8l przy turystycznej jeździe. Pierwszy przegląd 1 tys. zł co 30 tys. km. (filtry, oleje).Sprytnie zrobili -jak ktoś mało jeździ, to i tak co roku musi robić przegląd. Mało osób zrobi nim pełne 30 tys. (u mnie co 7 m-cy wychodzi).
3,0
Stosunek jakość/cena
Jest za droga, choroby wieku młodzieńczego dają o sobie znać w postaci głównie drobnych niedociągnięć. Gdyby była ciut tańsza, to nabywcy Fabii na pewno dołożyliby 2-3 tys., aby mieć Rapida.
Najgorsza jest jego plastikowość - materiały są fatalne, łatwo się rysują. Fabia II miała więcej miękkiego wykończenia. Tu jest wszędzie paskudny czarny plastik. Mam klimatyzację seryjną, a nie mam światła w schowku pasażera. Radio Blues bez wejścia usb ani możliwości podpięcia źródła dźwięku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pierwsze pół roku trzeba było:
1. Dolać pół litra oleju na dotarciu.
2. Dolać pól litra płynu chłodniczego - na początku ubywa.
3. Wymienić głośnik pasażera - zaczął rzęzić.
4. Poprawić uszczelki w 2 drzwiach - zbierało się w nich mnóstwo wody deszczowej (parę litrów), bo uszczelka zatykała otwory ujściowe na dole drzwi - problem dobrze znany serwisowi. Śmiesznie jest podczas jazdy słuchać chlupania w drzwiach - niczym w akwarium.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba było wymienić turbinę - tryb awaryjny i zablokowana łopatka (wymiana na gwarancji na nowszy model).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 90KM 66kW
[l/100km]