Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback

Krzysztof, 8 lat temu
Silnik 1.6 TDI 115KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Rapid II Liftback 1.6 TDI 115KM 85kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i małe spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Bardzo budżetowe auto. Wykończone twardymi plastikami, choć dobrej jakości. Ładne zegary. Plus za panel dotykowy multimedialny. Przestronność na przyzwoitym poziomie. Ale do czego porównujemy? Fabii, Polo? Jeśli do Oktavii, wypada słabo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny i oszczędny. Minusem jest start stop, który ciągle wyłączam. Po dynamicznej jeździe na autostradzie warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeżeli chcemy zadbać o turbinę. Do tego taka ciekawostka. Komputer pokazuje spalanie na biegu jałowym 0,6l/h. To po co ten start stop? Ile razy musi wyłączyć się silnik żeby w sumie uskładać godzinę i zaoszczędzić te 0,6l paliwa?
2,0
Skrzynia biegów
Porażka. Precyzja działania skrzyni biegów przypomina mi poziom golfa z 1980 roku 1.5 D. Haczy pierwszy bieg. Dodatkowo irytujące jest to przy start stopie, kiedy pierwszy stoję na światłach i nie mogę czekać (z uwagi na złudną oszczędność) z wbitym biegiem na sprzęgle. Do tego są problemy z wbiciem wstecznego.
1,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest porażką Rapida. Dyskwalifikuje auto. Zawieszenie jest twarde i mało komfortowe. Ale to w żaden sposób nie przekłada się na walory jezdne. Pokonywanie nierówności jest głośne, wprawia auto w dziwny rezonans i doprowadza do wytrącania z toru jazdy. Do tego jest dziwnie sprężyste, co przy pokonywaniu zakrętów wiąże się z dużym stresem. Wchodzą w zakręt nigdy nie wiem czy auto zachowa się podsterownie czy nadsterownie. Przy większych prędkościach autostradowych, rzuca autem po całym pasie. Samochód jest długi z wązkim rozstawem kół. Do tego oponki 15x185. Ja wiem, że to jest auto budżetowe, ale zawieszenie zostało okrojone kosztem bezpieczeństwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Fabryczne czujniki cofania zą dużym plusem.
4,0
Ergonomia
Vw. Nic dodać, nic ująć. Duży plus za panel multimedialny i dobrze działający zestaw głośnomówiący.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośny nawiew jak w suszarce do włosów. No ale to jest auto budżetowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z Fabią ok. Do Oktavii jeszcze dużo brakuje.
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie silnika. W szczególności daje się we znaki podczas przejazdów autostradowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie przekracza 6l/100.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby zawieszenie było lepsze...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już mi coś trzeszczy w zawieszeniu. 20.000 trochę szybko.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Rapid II Liftback 1.6 TDI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Rapid II Liftback