Rapid 1.4 TSi DSG ma mało ocen, więc pokuszę się o w miarę rzetelny opis. Oceniam tutaj stosunek jakości do ceny. Jak na auto o takiej pojemności (zarówno miejsca z przodu, jak i z tyłu oraz bagażnik), z mocnym silnikiem, automatem, bardzo dobrym wyposażeniem (ksenony, klimatronik, nawigacja, bluetooth, podgrzewane siedzenia) cena ok 75 tys. jest moim zdaniem bardzo dobra. Oczywiście nie jest to limyzuna, ale jak już wspomniałem patrzę na to auto przez pryzmat zapłaconych złotówek. Jedyny minus to chyba głośniki, bo przy nawigacji Amundsen+ są włożone zbyt kiepskie. W Yeti grają bardzo dobrze, a tutaj wyraźnie gorzej. Zastanawiam się nad ich wymianą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z turbiną, chyba niewysilony (122KM, a potrafią wyciskać z takiej pojemności 140 i 160), zbiera się od dołu, na trasie nie ma problemów przy wyprzedzaniu. Aczkolwiek przy mocniejszym depnięciu DSG zrzuca przynajmniej jeden bieg niżej niż bym chciał i gdy wchodzi na wysokie obroty >4000 rpm to trochę hałasuje. Przy normalnej jeździe jest cichutki.
5,0
Skrzynia biegów
Niemalże ideał, chociaż trzeba ją wyczuć, jak już wspominałem niekoniecznie trzeba mocno deptać przy wyprzedzaniu, bo wtedy zrzuca za dużo biegów.
4,0
Układ jezdny
Trzeba pamiętać, żeby w trasę nie kupować opon o szerokości 185 ( a takie są często fabryczne). Warto dołożyć do 215, bo wtedy auto lepiej trzyma się drogi. Niestety daje o sobie znać na nierównościach płyta podłogowa z Fabii, czuć każdą nierówność a mała masa auta powoduje, że auto trochę podskakuje. Ale w tej kwestii to nawet kupno odchudzonej o3 niewiele pomoże, jeździłem też, więc wiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność oceniam dobrze, nie jest to suv z wysoką pozycją i szerokimi oknami, ale jak na takie auto jest normalnie.
5,0
Ergonomia
Autko skrojone na miarę. 4 osobowa rodzina spokojnie znajdzie dużo miejsca, sporo schowków, siatki w bagażniku, haczyki na ubrania - daję w tej klasie maksymalną ocenę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik jednostrefowy, co akurat mi nie przeszkadza bo nigdy nie używałem podwójnego. Szybko się schładza i szybko nagrzewa w zimniejsze dni. Klimatyzowany schowek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu też daję ocenę maksymalną, wiadomo, że nie jest to SuperB, ale jak na tę klasę to jest zdecydowanie ponadprzeciętnie dużo miejsca. Mam 183 cm i przy komfortowym ustawieniu fotela kierowcy mogę spokojnie usiąść z tyłu i nie dotykam nogami do przedniego siedzenia. Bagażnik ogromny (550 l)
4,0
Wyciszenie
WYciszenie oceniam dobrze. do 140 kmh jest powiedziałbym komfortowo, 160-180 jest przeciętnie, ale nie drażniąco (szum powietrza). Powyżej - to nie jest auto do jazdy z większymi prędkościami :) Przy wysokich obrotach silnika jest hałas, ale tylko wyprzedzanie, bo na trasie jak wrzuci skrzynia 7 bieg to nie wchodzi powyżej 3000 obrotów i jest naprawdę cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie spodziewam się większych wydatków przy tym autku, spalanie na razie bajka. Na trasie poza autostradą spala na razie 6.5 litra, ale nie jeżdżę emerycko, więc sądzę, że przy spokojniejszej jeździe zejdzie z powodzeniem poniżej 6 litrów. W mieście najwyższe średnie spalanie jakie odnotowałem to 8,5 litra. Autostradowo na razie tylko krótkie odcinki, ale przy 140kmh pali średnio ok. 8 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pisałem na początku - rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak wad fabrycznych, co cieszy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]