Silnik
: wyjatkowo dynamiczny i osczedny jak na ta pojemnosc
5,0
Całokształt
Rapid cale 5 lat przetrwał bez zarzutu i najmniejszej awarii a był uzytkowany raczej ostro bez ceregieli, a nadal wygląda jakby niedawno wyjechal z salonu -lakier błyszczy sie idealnie przez co jak jest wypucowany to nie ma porownania- inne kilkuletnie auta wyglądają przy nim jak wyblakłe. Oczywiscie to auto budzetowe ale mimo to wszystko jest przezwoicie spasowane i dziala zawsze w upale czy mrozie tak jak powinno. Najwiękasze zalty tego auta to zadkospotykane polaczenie bardzo uniwersalnego nadwozia i pakownego wnetrza ze swietnym napedem i ukladem jezdnym. Bagaznik Rapida liftbacka to klasa sama w sobie. Ilość miejsca w środku to także mistrzostwo świata np. ma tylnej kanapie jest go więcej niż ceedzie czy focusie. Autem jeździ się naprawdę przyjemnie a to głównie zasługa całkiem żwawego silnika TSI i bardzo dobrej 6 -biegowej skrzyni biegów- to auto potrafi pokazać pazurki zarozumialcom ale to przydaje się przy wyprzedzaniu i potrafi też pozytywnie zaskoczyć niskim spalaniem benzyny- o lpg można zapomnieć co niezmiernie cieszy. Z tegp auta jestem tak zadowolony, że nie zamierzam go sprzedawać bo ani nie potrzebuje niczego więcej ani nie widzę niczego co mogłoby go godnie zastąpić. Dodam , że poziom bezpieczeństwa Rapida jest godny zaufania bo auto było testowane przez NCAP przy 64 km/h i dostalo ***** gwiazdek ale postęp jest i obecnie nowe wersje można doposażyć w nowe systemy, które jeszcze podnoszą jego poziom a to wielka zaleta i w to warto zainwestować zamiast w zbędne gadżety, z których nie ma pożytku. Rapid to zwykłe ale bardzo przemyślane i dopracowane auto, które niczym nie zaskakuje negatywnie a to wielka zaleta- bo nie jest przeładowany gadżetami, co w dzisiejszych czasach nie jest często spotykane. Koszty utrzymania Rapida też nie są wysokie, wszystko jest łatwo dostępne, do wymiany oleju czy filtra kabinowego nie potrzeba żadnych cudów-prościzna jak to się mówi a ceny są przystępne bo te samy rozwiązania były już w innych autach tego koncernu np. golfie, fabii czy octavii. To kolejna zaleta tego auta -p prosta budowa np. proste i trwale zawieszenie, proste i czytelne przełączniki, brak skomplikowanych rozwiązań bo to auto powstałe z już sprawdzonych rozwiązań , bez eksperymentów. Szczerze można to auto polecać i do miasta i na trasy będziecie zadowoleni z jego funkcjonalności, osiągów, spalania i niezawodności - to pewne a auto jest bardzo uniwersalne ani za duże , ani za małe - łatwo się je parkuje choć nie ma automatycznego parkowania ale po co ono komu. Rapid to nadal zdecydowanie najlepszy wybór w tej klasie- budżetowych kompaktów ale swoimi zaletami i przewagami ośmieszy też niejednego suva.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]