Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback

kajko, 9 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 53 tys. km
Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik to super sprawa, cichy, elastyczny i całkiem oszczędny o ile ma się tzw. lekka nogę ale jego butowanie zresztą nie ma sensu. Przy 100km/h obroty na 6 biegu wynoszą ok. 2,3 tys. bo w tym aucie turbo służy głownie do oszczędzania paliwa choć i popędzić można jak trzeba i są warunki do tego
5,0
Skrzynia biegów
W 6 biegowej skrzyni jedynka służy do ruszania i szybko należy wrzucić 2 bieg ale jeśli auto nie jest mocno obciążone to spokojnie można z 2 ruszać a przełączanie biegów jest precyzyjne z fajnym kliknięciem
5,0
Układ jezdny
niczym negatywnym mnie nie zaskoczył zarówno na suchym jak i zimą w koleinach jedzie jak po sznurku , daje dobre wyczucie drogi i położenia kół, choć gwałtowne podmuchy wiatru daje się odczuć ale groźnych sytuacji z tego powodu żadnych nie było
Komfort
4,0
Widoczność
zawieszenie raczej twarde ale nie łamie kręgosłupa jest po prostu zwarte i sprężyste jak w golfie,np. ok 250 kg ładunek z 1 pasażerem dał radę przewieść bez problemów
4,0
Ergonomia
jedynie gniazdo zapalniczki mogłoby być bardziej z przodu ale to naprawdę szczegół, poza tym wszystko jest łatwe w obsłudze i wygodne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość szybko się nagrzewa nawet w czasie mrozów a klima chłodzi skutecznie nawet w duże upały
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można zająć wygodną pozycje gdyż kolumna jest regulowana w 2 płaszczyznach i to nie symbolicznie a fotel można łatwo regulować na wysokość, z tyłu na kanapie jeszcze nikt na brak miejsca na nogi nie narzekał a 3 osoby się mieszczą choć na szerokość rewelacji nie ma jak w każdym aucie tych rozmiarów
4,0
Wyciszenie
Cx 0,29 mówi sam za siebie i w zasadzie nie ma powodów do narzekania choć szum opon słychać na szorstkiej nawierzchni ale lepiej to niż wycie silnika, poza tym jest OK
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt ubezpieczenia OC z racji małej pojemności świetny ekojazada to żywioł tego auta i daje całkiem sporo frajdy bo rozpędza trzeba się dynamicznie a później utrzymywać stałą prędkość i jedziemy oszczędnie jak hybrydą. LPG też można założyć ale w zasadzie po co?
5,0
Stosunek jakość/cena
warty tych pieniędzy z pewnością a brak wieloletniej gwarancji np. 7 letniej jak w KIA nadrabia solidnością wykonania a przy tym można zaoszczędzić na przeglądach gwarancyjnych w ASO sporo kaski, co daje dużą przewagę rapidowi nad nap. ceedem. Ważną zaletą jest dość niski spadek wartości i łatwość odsprzedaży a i ceny części powinny być umiarkowane np. filtr oleju to ok. 35 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prostu świetna i dobrze rokuje z uwagi na solidność wykonania np. lakier nie odpryskuje, nie rysuje się łatwo od brudu, plastiki nie pękają, nie wypaczają się, są solidnie spasowane i nie wydają dziwnych dźwięków
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tylko tak dalej to będzie super a;e auto nie ma nadmiaru nowinek tech. i różnych żadko używanych bajerków więc powinno być dobrze

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Rapid II Liftback