Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback Facelifting

Radek, 6 lat temu
Silnik 1.0 TSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Rapid II Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku i w bagażniku jest zaskakująco duża
Silnik : optymalny silnik do tego samochodu, przyzwoite osiągi i niskie spalanie
5,0
Całokształt
Dopracowane auto, dobre do miasta i wystarczająco komfortowe do wyjazdu z rodziną 2+2 na weekend
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość dobrze wyciszony, o dobrej kulturze pracy jak na 3-cylindrowca. Wady: potężna turbodziura, poniżej 2000rpm prawie nie reaguje na gaz, powyżej wystrzela do przodu.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka, biegi dobrze zestopniowane, ale mój egzemplarz z jakiegoś powodu lubi przyhaczyć przy wrzucaniu 6. biegu.
5,0
Układ jezdny
Generalnie ok, choć przy podłużnych nierównościach potrafi rzucać pasażerami na boki
4,0
Karoseria
Duża podatność na boczne podmuchy wiatru, trzeba uważać przy szybszej jeździe (powyżej 140 km/h) podczas mijania ekranów akustycznych
Komfort
4,0
Widoczność
W liftbacku z przyciemnionymi szybami widoczność do tyłu słaba, bez czujników parkowania byłoby ciężko.
5,0
Ergonomia
Kokpit bardzo wygodny, wszystkie przyrządy pod ręką, czytelność zegarów znakomita, sterowanie z kierownicy bardzo wygodne (kierownica taka sama jak w Superbie i Octavii). Jedynie dotykowy ekran radia Swing (obsługujący m.in. nawigację z Android Auto) mógłby być umiejscowiony nieco wyżej. Świetne schowki na butelkę / kawę w drzwiach (z przodu i z tyłu). Bardzo przydają się dodatki Simply Clever, w szczególności siatki do bagażnika. Długie pasy bezpieczeństwa z tyłu umożliwiają montaż praktycznie każdego fotelika dziecięcego (co nie jest zawsze takie oczywiste w innych samochodach). W wersji liftback bagażnik jest wprost ogromny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Litrowy silniczek nie nagrzewa wnętrza tak szybko jak większe jednostki, ale tragedii nie ma
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość nadwozia, auto jest wprost rekordowo przestronne, ilość miejsca na nogi z tyłu i z przodu jest bardzo dobra.. Jedynie szerokość auta ma wpływ na to, że kierowca i pasażer mogą dotykać się łokciami
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze, do 140 km/h jest przyjemnie cicho jak na tę klasę auta. Silnik jest cichy, słychać głównie opony i szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest prawie nowy, więc na razie jedyny koszt to paliwo + wymiana oleju po okresie docierania.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena trochę lepiej wyposażonego Rapida zbliża się mocno do poziomu Octavii, co jest dość absurdalne patrząc na różnicę klas. Plus za duże przeceny przy okazji wyprzedaży rocznika
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Rapid II Liftback Facelifting