Auto z lutego 2022 - 245KM, DSG, bez DCC. Wersja liftback, podstawowa RS z dodaną ładowarką indukcyjną. Do dziś (sierpień) żadnych usterek. Klapa nie tłucze, infotainment działa (1 raz się zawiesił przy wyjeździe z parkingu podziemnego - może dlatego że zgubił zasięg). Spalanie zależy oczywiście od stylu jazdy, minimum osiągnięte przy bardzo oszczędnej jeździe na dłuższej trasie to 5.6 L, zwykle po mieście 7-8 L, ale jak się poszaleje to spokojnie 10-12 L i więcej. Żona twierdzi, że jazda tym autem to czysta przyjemność :-) W bazowej wersji dostaje się wszystko co jest potrzebne, aktywny tempomat, matrix LED, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, super silnik, infotainment z nawigacją (choć do navi mam zastrzeżenia), podgrzewane fotele z przodu, bezprzewodowy CarPlay i Android Auto, ale uwaga nie każdy telefon będzie działał, np. Galaxy S8 działa w pełni bezprzewodowo, ale już jeden z modeli LG tylko przez kabel. Do tego wiele automatycznych ułatwiaczy, jak światła, wycieraczki, itp. itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
245KM i 370 Nm to jednak trochę za dużo jak na auto z napędem na przednią oś co jest oczywiste i dziwię się innym, którzy wiedząc o tym kupują auto a potem narzekają, że zrywa przyczepność. Ten silnik w połączeniu z DSG jeździ świetnie, trzeba tylko umiejętnie korzystać z dostępnej mocy. Dźwięk silnika generowany we wnętrzu to jakaś pomyłka i nie da się tego wyłączyć. Obejściem na to jest zdefiniowanie ustawień indywidualnych, ale niestety trzeba je zmieniać z Normal przy każdym uruchomieniu
5,0
Skrzynia biegów
DSG - czasem laguje, ale nie ma tragedii. Na razie bez zmiany oprogramowanie skrzyni, ale pewnie na tym się kiedyś skończy
4,0
Układ jezdny
Auto jest bez DCC - jak dla mnie minimalnie za twardo. Z opinii innych wynika, że ustawienie zawieszenia odpowiada ustawieniu Normal w DCC. Nie mam jak tego sprawdzić. Napęd 4x4 byłby tu lepszy ale cóż, pewnie VW nie pozwala. Dla tych co narzekają na przyczepność lepsza będzie wersja 190KM 4x4 ale wtedy w wersji Sportline lub RS 200KM diesel 4x4
4,0
Karoseria
Wygląd dla mnie OK, uszkodzeń lakieru na razie brak. Klapa bagażnika bardzo długa i ciężka. Otwiera się bardzo wysoko, na tyle wysoko, że u mnie opiera się o otwartą bramę garażową, która jest zamontowana na wysokości 2.1 m. Tutaj żałuję że nie wziąłem elektrycznej klapy - jeśli ktoś ma garaż i wysokość bramy w okolicach 2 m to koniecznie elektryczna klapa.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu przeciętnie ze względu na mocno pochyloną klapę, słupki przednie OK.
4,0
Ergonomia
Infotainment nie jest taki zły jak niektórzy piszą - wiadomo, że jak się zawiesza i psuje to można się zirytować, ale wg mnie wszystko jest pod ręką. Chyba najgorszą cechą tego auta jeśli chodzi o infotainment jest fabryczna nawigacja - trzeba bardzo uważać żeby się nie zgubić, więc jeżeli jesteś w terenie zupełnie nieznanym lub na trasie są zmiany typu remont, objazd itp. to używaj Googla bo Laura raczej nie pomaga :-) Przeszkadza mi umiejscowienie nawiewów z przodu, umiejscowienie manipulatora do tempomatu i trochę za małe łopatki zmiany biegów. Bagażnik olbrzymi, to chyba jakiś rekord świata w tej klasie :-) Ogólnie dużo schowków, 3 siatki w bagażniku, haczyki na torby, możliwość zwalniania tylnych siedzeń cięgłami z bagażnika. Podłokietnik regulowany na wysokość i długość (przesuwany). Schowki w drzwiach pokryte tkaniną. Jest miejsce na telefon (ładowarka indukcyjna). Irytujące jest to, że nie można zapisać ustawień auta i niestety żeby pozbyć się dźwięku silnika generowanego we wnętrzu przy każdym uruchomieniu trzeba przełączać z Normal na Eco lub indywidualny. To samo dotyczy systemu start-stop.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Umiejscowienie nawiewów z przodu jest niekomfortowe - najlepszym ustawieniem dla mnie jest ustawienie kratki tak aby wiało maksymalnie w górę, wtedy nie wieje po rękach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
4,0
Wyciszenie
Do 90-100 jest komfortowo. W okolicach 130-140 zaczyna się robić głośniej, ale nie na tyle żeby rwać włosy z głowy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można jeździć tym autem bardzo ekonomicznie na trasie, ale w mieście ciężko zejść poniżej 7-8 L
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że w ostatecznym rozrachunku RS jest skonfigurowany i wyceniony dość rozsądnie. Alternatywą jest Sportline 190KM 4x4, ale żeby w Sportline mieć np. ACC trzeba dopłacić za pakiet Sportline Selection i robi się dość drogo bo cena przekracza wtedy 160tys. wg aktualnego cennika. Oprócz tego trzeba też dopłacić za nawigację Columbus 4.2 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 245KM 180kW
[l/100km]