Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Kombi

Arkos, 2 lata temu
Silnik 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zaawansowane czujniki, ekran centralny, kamera, co chwilę albo wyskakują błędy albo coś ładuje się tak długo, że człowiek zapomina po co to włączył.
4,0
Całokształt
Skoda wygląda pięknie, moim zdaniem jeden z naładniejszych kompaktów w swojej klasie. Światła LED TOP MATRIX to kosmos, przepięknie świecą i na prawdę warto do nich dopłacić. Środek- fajnie wykończony, wygląda bardzo współcześnie, piękne cyfrowe zegary. Wieczorem oświetlenie ambientowe też prezentuje się nieźle. Bardzo pojemny bagażnik, mądra roleta bagażnika. Dobre oświetlenie led w środku. W tej łyżce miodu jest też łyżka dziegciu- technologia i ciągłe z nią problemy- aktualizacje, błędy czujników itd., zawieszający się tablet, nie uruchamiająca się kamera cofania...
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, żwawy i palący przy spokojnej jeździe bardzo małe ilości paliwa. Wysoko oceniam kulturę pracy, jego wyciszenie. Problem zaczyna się na autostradzie, bo przy nawet przepisowej jeździe nietrudno przekroczyć 8l a im szybciej, tym więcej. Z drugiej strony- drogi krajowe i spalanie potrafi spaść do 5l lub nawet poniżej a to wciąż jest duży samochód.
4,0
Skrzynia biegów
Na codzień- jest świetna i w moim odczuciu nie ma wad. Problem pojawia się przy dynamiczniejszej jeździe. W standardowym trybie- zamula strasznie i robi wszystko, żeby samochód spalił jak najmniej paliwa. W trybie SPORT ciągnie do odcięcia bez sensu, mimo, że w końcówce obrotomierza już nie ma NM i trzeba wrzucić wyższy bieg żeby auto nadal przyspieszało. Niemniej- na codzień- jest fantastyczna, niewyczuwalna.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie na 5 gwiazdek, samochód miękki, przyjemnie płynie po asfalcie i dobrze amortyzuje dziury. Zwolennicy sportowych wrażeń powinni zainwestować w inne zawieszenie bo standardowe w octavii dalekie jest od jakiejkolwiek formy sportu. Na codzień, dla mnie- super. Hamulce mogłyby być ostrzejsze- wydają się ospałe i człowiek chciałby więcej.
5,0
Karoseria
Nowe auto, na razie nic się nie dzieje. Zobaczymy za kilka lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo, że wsiadając wydaje się na pierwszy rzut oka jak w czołgu, mocno zabudowanym to wszystko widać. Jedynym minusem jest zwężająca się linia nadwozia ku tyłowi i niewielkie okno bagażnika- bez czujników/kamery byłoby ciężko. Lusterka boczne i wsteczne mam fotochromatyczne- spełniają swoją robotę na 5-tkę, przy czym sporo w nich widać.
3,0
Ergonomia
Samochód świetnie wyposażony, jakość plastików, materiałów, bardzo dobra. Fotel wygodny. Gorzej jeśli chodzi nawigowanie po tablecie, który mimo pozornej prostoty jest mocno rozbudowany. Są fizyczne przyciski do wejścia od razu w dedykowane działy np. Clima, z tym, że potem znów klikamy w tablet i odrywamy wzrok od drogi. Na minus również systemy "wspomagające" które wiecznie piszczą mimo, że nie ma zagrożenia kolizją albo piszczą gdy wariują i na ulicy nie namalowali pasów (że niby jedziemy środkiem). Jeśli cokolwiek pada z nieba to połowa czujników zmienia się w choinkę na dece rozdzielczej- line asist, doświetlanie zakrętów itd. Kamera cofania- nie zawsze zdąży się uruchomić (czujniki bez problemu). Sam system w tablecie jak już ruszy- działa bez zarzutu ale nie ma szans, żeby od razu po odpaleniu samochodu coś pozmieniać- to musi chwilę pomyśleć nim ruszy...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń większych. Klimatronik działa jak należy, ogrzewanie foteli, luterek również. Często jesienią/zimą parują szyby, wydaje mi się że częściej niż w moich poprzednich samochodach. Cieżko z tym walczyć bo wszystkie funkcje, wiadomo- w tablecie i za każdym razem chwilę mi zajmuje gdzie i co kliknąć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 180 cm wzrostu i nie mam problemu żeby wygodnie usiąść za samym sobą. Trzecia osoba na tylnej kanapie- jak wszędzie- usiąść usiądzie ale czy to będzie komfortowe dla kogokolwiek?
5,0
Wyciszenie
W pełni zasłużone 5 gwiazdek. Silnika prawie nie słychać, czasem coś powyżej 120 km/h zacznie szumieć w uszczelkach. Generalnie jestem bardzo zadowolony, bardzo dobrze wyciszony samochód w każdej swojej części. Nawet bagażnik w kombi pod tym kątem wypada dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic poważnego się nie działo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trochę szokuje cena samochodu, z drugiej strony na rynku kompaktów kombi z podobnym wyposażeniem jest tak samo albo drożej. Ilość bajerów, design, wykończenie- to wszystko kształtuje cenę końcową. Nowa Octavia bez wstydu może konkurować nie tylko z markami budżetowymi ale nawet i aspirującymi do premium.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanicznie- bez zastrzeżeń. Natomiast elektroniczne bajery- tragedia. Co chwilę jakiś komunikat, że coś nie działa. Kamera nie uruchamiająca się na czas. Bardzo długi czas ładowania ekranu centralnego. Po odebraniu tydzień później wróciłem na aktualizację oprogramowania, z planowanych 2h trwała 8... żenujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych problemów- brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia IV Kombi