Układ elektryczny
: Niestety elektronika często daje w kość.
4,0
Całokształt
Gdyby nie problemy z elektroniką (wariująca lampka wnętrza, usterki front assist itp.) auto byłoby dla mnie idealne. Silnik jest dynamiczny i oszczędny. Jeśli chodzi o komfort to polecam zmianę opon do co najmniej 225/45/18 wtedy auto nie jest tak sztywne. Przestrzeń jest ogromna, a skrzynia DSG to niesamowita wygoda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny, na razie bez usterek.
5,0
Skrzynia biegów
DSG od zawsze robiło na mnie pozytywne wrażenie, nie jest inaczej i w tym przypadku
4,0
Układ jezdny
Auto jest trochę za sztywne, wymiana opon na większe spowodowała zwiększenie komfortu, ale był to dodatkowy koszt.
5,0
Karoseria
Bez zarzutu, ale to dopiero dwuletnie auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, nigdy nie miałem problemu na trasie czy z zaparkowaniem.
3,0
Ergonomia
Tutaj mogłoby być lepiej. Elektroniczny komputer sterowania trochę się zacina i podczas jazdy jest to dość uciążliwe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych atutów Octavii. Jak na tę klasę ogromna przestrzeń, bez problemu wożę rodzinę 2+2 na wakacje itp.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu, dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ten moment nie miałem żadnych problemów, a auto z elektroniką było naprawiane w ramach gwarancji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety auto było dość drogie, bo katalogowo z dodatkami kosztowało ponad 150 tys. Gdybym nie dostał ogromnego rabatu to pewnie zdecydowałbym się na Superba.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety kuleje elektronika, częste aktualizacje systemu, które też wymagają obecności w serwisie. Największy minus tego samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek jak dotąd.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]