Ogólne wrażenia. Po wyjeździe z salonu i przejechaniu kilku tys km przez około miesiąc. Posiadam kombi w najdroższej opcji (bez foteli z masażem i bez podłogi bagażnika wielofunkcyjnej - pewne dodatki wykluczają inne) która kosztowała trochę ponad 150 tys.
Zacznę od tego co drażni na początku - sztywność auta (po 5 tys już jest lepiej - rozmiękło i nie prowadzi się jak pudło). Mimo adaptacyjnej podłogi. Następnie 18" felgi i opony z niskim oporem toczenia - porażka - każda dziura i nierówność wyczuwalna nawet w trybie komfort. Tylko balony. Ruszanie na mokrym - system antypoślizgowy tak wali że w środku jest trzask jak by ktoś walił czymś w auto - dosłownie. To samo wrzucając tryb (P)arking - w moście jak czasem trzepnie to nie wiesz czy coś nie odpadło. Przy większych prędkościach w aucie jest głośno ale znośnie. Jeżeli jeździsz z otwartym dachem - panoramą to licz się z tym że od tych pięknych klamek dostajesz tak po oczach że szok. System android - taki biedny i nie dopracowany. najlepszy system do operowania tak rozbudowanym sterowaniem ma BMW - fajna gałka do operowania bez patrzenia. Tu nim ekran zaskoczy to czas mija. Często się zawiesza i potrafi kręcić i kręcić aż auta nie wyłączysz. Panele operuje się fatalnie podczas jazdy. Komunikaty głosowe i nawigacja głosem mogą doprowadzić do nerwicy. Po podłączeniu fona masz z nim problem. System odpina w moim Huawei P30 Pro kamerę. Wychodzisz z auta fotę zrobić i aparat nie działa. restart telefonu. Czujnik bagażnika nie działa jak trzeba - machasz jak wariat a to raz zaskoczy a raz nie. Widzę teraz też że pod szybą odkleja się listwa i w środku w trakcie jazdy szyby parują. Szmatka szyberdachu jest cienka i w dzień masz widno w kabinie - słabe rozwiązanie. To tyle.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny ciąg. 150 kucy daje radę. W miarę cichy. Zrywny. Moim zdaniem lepiej zbiera się niż BMW 3 kombi o tych samych parametrach.
3,0
Skrzynia biegów
Jazda na pograniczu przełączenia biegu to szarpanie w dół i górę. Czasem zbija bieg szarpiąc autem. Przełączanie w automacie trybów dzięki tej małej dźwigience jest wygodne.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze ale trochę strach bo cały czas czuję niepewność na łukach. Asystenci pasa ruchu czasem wariują jak są linie białe i żółte. Hamuje super dobrze.
4,0
Karoseria
Wizualnie to połączenie Forda Mondeo z Audi.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]