Trochę dziwię się takiej ilości negatywnych ocen tego samochodu. Mam wrażenie, że niektórzy właściciele, kupując segment C marki "popularnej" oczekują klasy samochodu segmentu D marki premium. Z wiadomych przyczyn ceny samochodów bardzo poszły w górę i obecnie jeżeli np. ktoś chce duży rodzinny samochód z salonu (mieszczącym swobodnie dwa foteliki dla dzieci)
do max ok. 120000 zł to wybór jest mocno ograniczony. Być może egzemplarze z roku 2020 były jeszcze niedopracowane, ale ja po pierwszych kilku tysiącach jestem naprawdę zadowolony (mój egz. to 2021 rok).
1. Silnik - w zupełności wystarczający, cichy, oszczędny, dobre przyśpieszenie (w katalogu bodajże 8,3 do setki) - jak na ten segment i cenę naprawdę ciężko wymagać więcej
2. Skrzynia manualna - chodzi lekko, nie haczy, zasadniczo w ogóle się o niej nie myśli (nie jest to skrzynia sportowa z krótkim skokiem lewarka, ale to nie ten tym samochodu)
3. Zawieszenie - bardzo komfortowe, natomiast nie jest do samochód do dynamicznej jazdy w zakrętach i to czuć. Kierownica stawia mały opór, auto jest po prostu bardzo relaksujące w prowadzeniu i w sumie świetne na długie trasy.
Powyżej 140km/h ogólnie pewność prowadzenia spada, jeżeli ktoś chce szybko i dużo jeździć autostradami, to jednak polecam cięższe samochody segmentu D, typu Mondeo, Mazda 6 czy Superb
4. Fotele w wersji Style ładne i wygodne, audio gra nieźle jak na ten segment, wysokiej klasy światła, bardzo ładny design i oświetlenie wewnątrz, dobrej klasy (ale znów - jak na segment C!) materiały, dobre wyciszenie.
5. Gigantyczny bagażnik, bardzo szeroko otwierane tylne drzwi, różne drobne udogodnienia czynią, jak już pisałem, z tego
auta świetną furkę dla rodziny z dziećmi.
6. Obsługa z ekranu jest dyskusyjna, ale młodej osobie w sumie łatwo się przyzwyczaić. Rzeczywiście czasem brakuje osobnego panelu, ale w mojej ocenie jest to duża mniej istotna wada, niż przedstawiają to np. testerzy motoryzacyjni.
System po włączeniu silnika - gdy np. naraz włącza kamerę cofania i łączy z Android Auto - tnie się. Ale po max 10 sekundach wszystko wraca do normy. Raz do tej pory ekran nie włączył się po odpaleniu silnika (po ponownym uruchomieniu wróciło
do normy). Dla mnie sumaryczne to sterowanie / ekran jest na plus - ilość ustawień, wygląd wizualny, możliwość wrzucenia obok siebie Spotify i nawigacji - dla mnie to wszystko przewyższa okazjonalne problemy z płynnością działania.
Także podsumowując - kupiłbym jeszcze raz. Poprzednio jeździłem (i bardzo lubiłem) Focusem MK3 FL. Też świetne auto,
lepsze do dynamicznej jazdy, pewniejsze w zakrętach, ale jednak dużo mniej nowoczesne, mniej wygodne na co dzień i takie
trochę "toporne" w rozwiązaniach w porównaniu do Octavii.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]