Silnik
: Świetny niezawodny, w 2 lata 110 tys km - rewelacja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: DSG - porażka. ASO - porażka. Nigdy więcej SKODY.
3,0
Całokształt
Jakość wykonania przeciętna, serwisy ASO m-ki SKODA słabe, skrzynia DSG to jeden wielki bubel - unikać. Silnik rewelacja, jest też w Golfie GTD i Seacie Leon - raczej te modele wybierać.
Wrażenia
4,0
Silnik
100 000 tys km, zero problemów jeżeli chodzi o silnik. Przy 60 tys km padł kompresor klimatyzacji - auto było ostatni miesiąc na gwarancji więc ASO łaskawie wymieniło. Średnio na jeden cykl wymiany oleju trzeba uzupełnić olej ok 1 - 1,5 l. więc to norma. Wersja 184 KM - zbyt duża moc jak na przedni napęd, nie jeździłem wersją 4x4 - ale może okazać się lepszym rozwiązaniem.
1,0
Skrzynia biegów
DSG - szarpnięcia i stuki po przekroczeniu 30 tys km, pomimo opinii rzeczoznawców ASO Skody twierdzi, że "ten typ tak ma". Pisma do centrali bez reakcji - pozdrawiam.
5,0
Układ jezdny
Świetnia mała kierownica, doskonałe trzymanie na zakrętach i na autostradzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam wersje bez kamery cofania - to był bląd.
3,0
Ergonomia
Po zaciągnięciu hamulca ręcznego i wysunięciu podłokietnika - oba te elementy nachodzą na siebie. Z biegiem czasu pojawiają się odgniecenia na lewarku - kiepsko. Poszycie fotele zostało wymienione przy przebiegu 80 tys km,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersje z ogrzewaniem przedniej szyby, polecam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele bardzo wygodne, minus za brak możliwości regulacji zagłówka
3,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km niski komfort jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest stabilnie, jeżeli można to omijać ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętna jakość wykonania - raczej niższa półka.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było tego trochę ale trzeba cisnąc ASO [Kraków Zakopianka to łajdaki - lepiej unikać].
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 184KM 135kW
[l/100km]