Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting

Kmicic, 5 lat temu
Silnik 2.0 TSI 245KM 180kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto prawie idealne dla rodziny 2+1 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jednym z dwóch-trzech elementów w RSie, które w szczególności zasługują na pochwałę. Elastyczny, ekonomiczny, cichy, dynamiczny. Jest to dobrze znana jednostka 2.0TSI z grupy VAG, która z niewielkimi modyfikacjami stosowana jest powszechnie w m.in. Leonie Cuprze, Golfie GTI/R, Audi S3, itd. Obecna generacja już od dłuższego czasu nie boryka się z nadmiarem zużycia oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak przystało na DSG 7 bardzo szybka, bardzo dobrze dobiera przełożenia. W trybie manulanym, który w zasadzie jest zbędny, również działa bardzo sprawnie. W trybie sport potrafi przy agresywnej jeździe szarpnąć, ale przy dwusprzęgłówce jest to raczej zjawisko powszechne. Tutaj hydrokinetyki działają płynniej.
5,0
Układ jezdny
Mam auto z opcjonalny DCC (adaptacyjne amortyzatory). Jest to must have przy konfiguracji RS'a. W trybie komfort robi się "łajba" i "krążownik" - buja autko, robi się miekko, wygodnie. Najbardziej optymalnym tryb zarówno pracy DSG jak i zawieszenia jest Normal. Tryb sport mocno usztywnia amorki i robi się dosyć twardo. Oczywiście układ kierowniczy podąża za nastawami zawieszenia i pracy skrzyni (adekwatnie do trybu).
5,0
Karoseria
brak uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
brak uwag.
5,0
Ergonomia
jak to w VAGu, może i nudno w środku, ale ja nie lubię z natury udziwnień i preferuję prostotę w praktycznym wydaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tutaj jest w zasadzie jedna z dwóch rzeczy, dla którego wybrałem to auto a nie Leona Cuprę ST lub innego hot hatcha typu Megane RS, etc. (wiem te auta są mocniejsze). Przestrzeni jest bardzo dużo, zarówno w kabinie dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie jak i w bagażniku (610l).
4,0
Wyciszenie
jest to jednak płyta podłogowa golfa (kompakt), więc wyciszenie jest adekwatne do klasy auta. Lexus to to nie jest, ale spokojnie do 170 można sobie podróżować w miarę komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ciężko ocenić po 4000km, ale mam 4 lata gwarancji, powinno być ok. Serwis skody też do najdroższych nie należy. Spalanie jest fenomenalne: trasa na tempomacie 100-110km/h - 5,8l/100km, trasa z prędkościami 140-150km/h - 7,8l/100km. Miasto od 7 do 15l, w zależności od natężenia ruchu i operowaniem prawą stopą.
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba jedno z najtańszych 250km na rynku w tak praktycznym opakowaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto nowe

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting