Ocena kierowcy - Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting
Kmicic,
5 lat temu
Silnik 2.0 TSI 245KM 180kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto prawie idealne dla rodziny 2+1 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jednym z dwóch-trzech elementów w RSie, które w szczególności zasługują na pochwałę. Elastyczny, ekonomiczny, cichy, dynamiczny. Jest to dobrze znana jednostka 2.0TSI z grupy VAG, która z niewielkimi modyfikacjami stosowana jest powszechnie w m.in. Leonie Cuprze, Golfie GTI/R, Audi S3, itd. Obecna generacja już od dłuższego czasu nie boryka się z nadmiarem zużycia oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak przystało na DSG 7 bardzo szybka, bardzo dobrze dobiera przełożenia. W trybie manulanym, który w zasadzie jest zbędny, również działa bardzo sprawnie. W trybie sport potrafi przy agresywnej jeździe szarpnąć, ale przy dwusprzęgłówce jest to raczej zjawisko powszechne. Tutaj hydrokinetyki działają płynniej.
5,0
Układ jezdny
Mam auto z opcjonalny DCC (adaptacyjne amortyzatory). Jest to must have przy konfiguracji RS'a. W trybie komfort robi się "łajba" i "krążownik" - buja autko, robi się miekko, wygodnie. Najbardziej optymalnym tryb zarówno pracy DSG jak i zawieszenia jest Normal. Tryb sport mocno usztywnia amorki i robi się dosyć twardo. Oczywiście układ kierowniczy podąża za nastawami zawieszenia i pracy skrzyni (adekwatnie do trybu).
5,0
Karoseria
brak uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
brak uwag.
5,0
Ergonomia
jak to w VAGu, może i nudno w środku, ale ja nie lubię z natury udziwnień i preferuję prostotę w praktycznym wydaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tutaj jest w zasadzie jedna z dwóch rzeczy, dla którego wybrałem to auto a nie Leona Cuprę ST lub innego hot hatcha typu Megane RS, etc. (wiem te auta są mocniejsze). Przestrzeni jest bardzo dużo, zarówno w kabinie dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie jak i w bagażniku (610l).
4,0
Wyciszenie
jest to jednak płyta podłogowa golfa (kompakt), więc wyciszenie jest adekwatne do klasy auta. Lexus to to nie jest, ale spokojnie do 170 można sobie podróżować w miarę komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ciężko ocenić po 4000km, ale mam 4 lata gwarancji, powinno być ok. Serwis skody też do najdroższych nie należy.
Spalanie jest fenomenalne: trasa na tempomacie 100-110km/h - 5,8l/100km, trasa z prędkościami 140-150km/h - 7,8l/100km. Miasto od 7 do 15l, w zależności od natężenia ruchu i operowaniem prawą stopą.
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba jedno z najtańszych 250km na rynku w tak praktycznym opakowaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto nowe
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 245KM 180kW
[l/100km]