Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting

Tito, 5 lat temu
Silnik 2.0 TSI 230KM 169kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 230KM 169kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 230 koni i 350 NM jest bardzo zrywny i szybki. Fajnie brzmi.
Karoseria : Jak to kombi w grupie VW jest ladna.
Układ hamulcowy : Auto staje w miejscu. Bardzo wydajne i mocne hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo odczuwalny brak napedu 4x4 w zime i deszczowe dni.
5,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemnie w codziennym uzytkowaniu. Kazdy lubi co innego ale auto jest bardzo fajne i do bolu praktyczne(schowki, haczyki, uchwyty itd itp). Zawieszenie dobrze tlumi lecz na felgach 17 i oponach zimowych nie bylo takie twarde. Ogolnie polecam opone Debicy bardzo fajna opona na zime za przystepne pieniadze(nie pamietam nazy modelu). Ja swoja bralem ze stocku i nie mam elektrycznej klapy bagaznika(kombi) jest to opcja obowiazkowa do dokupienia. W sumie dopisze jeszcze to ze STRASZNIE brakuje 4x4. W zime badz w deszcz auto mieli kolami nawet przy predkosciach autostradowych, szkoda bo nie mozna wycisnac z niej maksymalnych osiagow. Ale prawda jest taka ze jakby bylo 4x4 to Golf i Seat by mialy problem ze sprzedaza. Jako uzytkownik aut roznej klasy od premium (Audi, Land Rover, BMW) po auta klasy sredniej (Opel, Honda, Ford, Reno) to Skoda jako niby marka budzetowa wypada na duzy plus. Komu nie przeszkadza Kura na masce bedzie z auta zadowolony. Chyba ze jest fanatykiem jednej marki to wtedy szkoda zachodu na delikwenta bo i tak bedzie cos zle, ble i okropne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wystarczajacy a nawet ciut za mocny. Do codziennego uzytku wystarcza. Turbo robi swoje. Zbiera sie juz od ok 1,5 tys obrotow. Kultura jak na jednostke 2.0 jest bardzo przyjemna. Przy ostrym przyspieszaniu fajnie brzmi. Przed kupnem zastanawialem sie nad Astra 1.6 200 koni oraz Hyundaiem I30N. Daje duzo frajdy i nie jeden samochod marki premium zostal zawstydzony na dordze osiagami. Daje 5 gwiazdek bo zasluzyl.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo mocno zastanawialem sie nad manualem bo chodzil bardzo przyjemnie, lecz gdy porownalem go do automatu to jest niebo a zimia. Automat doceni kazdy kto duzo jezdzi. W Oplu automat byl ospany i nie przypadl mi do gustu. I30N wygral swoja manualna przekladnia(idealny kompromis pomiedzy komfortem a frajda z jazdy) ale niestety nawet najlepszy manual nie ma szans z dobrym automatem a w Skodze DSG chodzi bardzo dobrze. Nie szarpie, biegi zmienia plynnie. Bardzo ale to bardzo duzy plus.
4,0
Układ jezdny
Dalej porownuje do Hyundaia i Opla. Skoda to taki Fastback N jezeli chodzi o uklad kierowniczy(hatchback jest o wiele bardziej zwarty i sportowy) . Jest kompromis pomiedzy sportem na komfortem. Opel jak to Opel nie musze chyba komentowac nie jest zle nie jest dobrze. Plus dla Hyndaia za fajnie miesista kierownice.
4,0
Karoseria
Dalem 4 poniewaz sa 2 rzeczy na minus ktore mnie osobiscie troche denerwuja. Pierwsza to "szpara?" miedzy zderzakiem a przednia lampa przez ktora wydostaje sie brud spod nadkoli. Jest do bardzo uciazliwe dla mnie poniewaz mam bialy lakier i widac brzydkie zacieki pod lampa. No nie mozna miec wszystkiego. Druga rzecz to uszczelki nad drzwiami. W dni takie jak teraz mozna powiedziec ze "przemakaja" lub jak sie myje auto i gdy tylko otworzy sie drzwi krople wlatuja na blache od drzwi do srodka oraz kapia na fotel, progi, podloge. Problem w tym ze nie sa gumowe a wykonane z materialu. To samo uszczelki zewnetrze od okien w drzwiach gdy otworzysz okno ma fulla i sa mokre zostawiaja slady na szybie w srodku. Bardzo denerwujaca sprawa poniewaz lubie jak auto jest czyste i nie ma zaciekow lub innych skaz zwiazanych z brudem.
Komfort
5,0
Widoczność
Daje 5. Widac wszystko co trzeba. Czasami przydalaby sie kamera cofania ale ja zyje bez niej. Widocznosc przez szybe z tylu jest bardzo duza.
5,0
Ergonomia
Jak to w grupie VW. Jest bardzo dobrze a nawet idalnie. Przesiadajac sie z innych marek po 5 min uzytkowania ma sie wrazenie jakby uzywalo sie tych rozwiazan od lat. Spaslowanie i wykonczenie bardzo dobre, nic nie stuka nie puka nie trzeszczy. Materialy tez przyjemne i miekkie w dotyku., przynajmniej te ktore sie najczesciej dotyka. 5+
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dziala bardzo sprawnie w zime juz po minucie leci cieple powietrze. Klima nie sprawdzona do konca bo nie bylo jeszcze upalow lecz gdy auto postoi na sloncu pomimo ze jest biale to czuc w srodku ze sie nagrzewa(zasluga czarnego wnetrza plus podsufitka) i trzeba chwile odczekac zeby bylo przyjemnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu dochodzimy do calkowitej deklasacji przeciwnikow w segmencie. Jezdzilem Golfem, Leonem, Oplem, Hyundaiem i Skoda deklasuje w sposob brutalny i bezwzgledny konkurencje jezeli chodzi o miejsce w srodku i bagaznim. Mam 196cm i siedze za soba jakby kierowca mial z max 180cm. Auto jest przepastnie duze. Z zewnatrz jest kompaktowe a w srodku kolos. Czuje sie w nim swobodnie. Najgorzej wypadl Opel. Miejsca w srodku tyle co kot naplakal. Za samym soba z tylu nie moglem usiasc. Z przodu duzo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto w tej cenie i takiej marki moge dac szczere 5. Powyzej 140 jest odczuwalny spadek wyciszenia. Porownujac do Opla i Hyndaia to Octavia jest w srodku. Opel byl chyba minimalenie lepiej wyciszony poniewaz mial pakiet wyciszenie, a Hyundai powyzej 100 na godzine robil sie mocno glosny w srodku. Nie jest to Audi, BMW, Volvo czy Benz. Ale na swoja klase bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali srednio od 5.6(tak tyle pali przynajmniej wgl komputera, trasa ok 100km w jedna strone, glownie tereny wiejskie plus ekspresowka od Olkusza do Katowic, max predkosc 110km/h) litra do 10,7 litra wynik uzyskany w godzinach szczytu Katowice plus miasta graniczne. Jezeli masz ciezka noge to spalanie ok 10-12 na 100, jezeli jezdzisz normalnie to 7-8 litrow na 100 jest osiagalne bez eco jazdy. Lecz czy masz ochote sie pogonic z kims to niestety ale wskazowka bardzo szybko zbliza sie do zera, pali tyle ile wlejesz. Serwis nie wiem czy jest drogi czy nie poniewaz nic sie nie dzialo a olej wymieniaja UWAGA co 30 tys km lub co rok. Chora sprawa jezeli chodzi o wymiane oleju. Niby jest long life ale ja wymienialem przy 2 tys km i teraz przy 15 tys bede wymieniac. Olej leje oryginalny na ta chwile. Jak ktos na fisia na punkcie olejow to ponoc dobry jest Valvoline i Liqui Moly. Nie lalem wiec nie wiem, ale na forum chwala. Serwis tez nie wiem czy drogi czy nie bo jest gwarancja plus pakiet przegladow. Jak zrobie przeglad dam znac.
5,0
Stosunek jakość/cena
Skoda slynie z value for money. I tez mam taka opinie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting