Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III RS Facelifting

Wojtek W., 6 lat temu
Silnik 2.0 TSI 230KM 169kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III RS Facelifting 2.0 TSI 230KM 169kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Udany kompromis pozwalający wykorzystać potencjał silnika i jednocześnie komfortowo użytkować auto w mieście. Nawet z felgami 19"
Inne : Adaptacyjny tempomat. Przydaje się, kiedy jedziemy krajówką w sznurze samochodów. I love adaptacyjny tempomat :)
5,0
Całokształt
Podjęcie decyzji o kupnie nowego samochodu zajęło mi kilka miesięcy i auto jest dokładnie takie, jakie chciałem. Jeszcze rok temu nie myślałem, że będę jeździł "z kurą na masce", poprzednio miałem Audi A6 C5 allroad 2,7 V6. Na razie jestem z RS-a bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez chwilę rozważałem diesla, ale wrażenia z jazdy benzyną są nieporównywalnie dla mnie lepsze. Auto jest szybkie i w trybie sport daje dużo frajdy. Dobrze się wkręca na wysokie obroty. Brakuje mu jednak trochę rasowego brzmienia. Szkoda, że producent poprzestał jedynie na dźwięku generowanym z głośnika w kabinie i nie zdecydował się na coś lepiej brzmiącego na zewnątrz. Tym bardziej, że dwie końcówki wydechu obiecują przechodniom więcej emocji :)
5,0
Skrzynia biegów
Jednym z wyznaczników przy wyborze samochodu była dla mnie automatyczna skrzynia biegów. DSG spisuje się bardzo dobrze, chociaż potrafi się nieznacznie "zagapić" przy ruszaniu, zwłaszcza po krótkim zatrzymaniu na skrzyżowaniu, kiedy jeszcze dodatkowo włączony jest system start-stop. Podczas codziennej jazdy po mieście zmiana biegów jest praktycznie nieodczuwalna. Dodatkowo łatwość przejścia w tryb "sport" daje dużo frajdy przy wyprzedzaniu. Zdziwił mnie jedynie fakt, że przy ręcznym zdjęciu biegu łopatką "w dół" skrzynia nie hamuje wyczuwalnie samochodem, tak jak było to w moim starym audi allroad ze zwykłym tiptronic - iem. Ogólnie jednak jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni i uważam że jest to najlepsze rozwiązanie do samochodu o "sportowym" zacięciu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie na 5! Obawiałem się, że obniżone zawieszenie z felgami 19" w mieście będzie uciążliwe. Jeździ się jednak naprawdę komfortowo. Oczywiście prowadząc auto więcej uwagi należy poświęcić na obserwację studzienek, ale to bardziej ze względu na niski profil opon, niż na twarde zawieszenie. Zawsze można wybrać mniejsze 17'', chociaż te 19 naprawdę "robią robotę" :)
4,0
Karoseria
No cóż... Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jest to po prostu Octavia Kombi, model z 2013 roku. Nie jest to samochód, za którym ludzie się oglądają. W przypadku RSa sytuacje ratuje przedni zderzak, o bardziej agresywnym wyglądzie, który zgrywa się fajnie z dzielonymi lampami. Lampy wzbudzają mieszane emocje, ale według mojej opinii w RS - ie wyglądają dobrze i mi się podobały od początku. Za to wewnątrz mamy duży bagażnik ( z elektryczną klapą!), sporo miejsca z tyłu i wystarczająco nad głową.
Komfort
5,0
Widoczność
Manewry ułatwia kamera cofania z możliwością przełączenia widoku na tryb szerokokątny, który pozwala "zajrzeć" za sąsiednie auto przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu. Słupki boczne nie są zbyt szerokie i nie przesłaniają widoczności, do tego fotele mają szeroki zakres regulacji.
5,0
Ergonomia
Fotele są super, rozmieszczenie przełączników intuicyjne, pozycja za kierownicą jest wygodna. Myślałem kiedyś, że każdy nowy samochód jest "ergonomiczny, intuicyjny i wygodny" Otóż nie jest :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Polecam pakiet podgrzewanych foteli i kierownicy. W zimie bezcenne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem to typowa rodzinna Octavia Kombi. Miejsca jest dużo.
3,0
Wyciszenie
Tutaj odejmę aż dwie gwiazdki. Szumy wytwarzane przez opór powietrza przy prędkościach od około 100km/h są zbyt słyszalne. To chyba wina ciut za cienkich szyb przednich, ponieważ szumy mijanych samochodów jadących z przeciwka są również głośne. Być może się czepiam, ale chyba coś jest na rzeczy, bo w Superbie można dokupić pakiet grubszych szyb.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie ponoszone przeze mnie koszty to paliwo i płyn do spryskiwaczy :). Spalanie jest znośne, średnio 8,2 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Czesi zrobili ogromny postęp w jakości wykończenia Skody. Jakość użytych materiałów miała dla mnie duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o kupnie. Ciężko się do czegoś przyczepić. Za podobną cenę można mieć co prawda audi a4, ale z małym silnikiem, w manulau i golasa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy głośniejszej muzyce coś delikatnie rezonuje w okolicy drzwi pasażera. Muszę z tym podjechać do serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III RS Facelifting 2.0 TSI 230KM 169kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III RS Facelifting