Bez rewelacji, obiecywano dużo więcej. Auto służbowe jakich wiele, intensywnie eksploatowane okresowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co do silnika nie mam większych zastrzeżeń. Głośny powyżej określonej prędkości ale mimo przebiegu trzyma parametry spalania. Zawieszają się wtryski - lekkie mrozy - zależy jaki ma humor, duże mrozy - chodzi jak traktor. Filtr DPF ok wypala się regularnie natomiast na 15000 km litr oleju nie mój.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia tragedia! zaczyna się od pojedynczych wybić wstecznego, potem idzie jedynka i trójka. Skrzynia wymieniona, problem powraca. Przeguby wszystkie już wymienione, musze uważać na sprzęgło. PS. Mamy takich ok 20 sztuk - wszystkie w przedziale od 130000 do 160000 miały robione skrzynie biegów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w miarę proste i nie przekombinowane. Mogło by być lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan ma to do siebie iż jadąc do tyłu trzeba uważać. Przednie słupki czasem sprawiają problem - łatwo kogoś przejechać na pasach. Światła w wersjach podstawowych nie nadają się do jazdy! kto to dopuścił do sprzedaży? popada deszcz i nie daj Boże czarny asfalt - ludzie ja nic nie widzę! dramat natomiast przeciwmgielne poprawiają sytuację.
4,0
Ergonomia
...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z upływem lat i kilometrów coraz gorzej pozbyć się pary z szyb. Trzeba pilnować klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brakuje podłokietnika w podstawowych wersjach ale jest ok. Bagażnik duży, z tyłu dość miejsca, jestem wysoki i musze odsunąć fotel, gdyż nabawiłem się w tym aucie żylaków, z tyłu fotelik i dziecko.
2,0
Wyciszenie
Zimny jest dość głośny. Nagrzany silnik do 120 km/h jest ok na autostradach trzeba zrobić głośniej radio. Świszczą uszczelki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie nie dokładam za dużo, wycieraczki w ASO ok 100 zł do wymiany co max 8 miesięcy. Klocki i tarcze szybko uciekają. Panom w ASO to życzę przekwalifikowania na murarzy... CO wizytę wszystko ok, po wyjechaniu z ASO pojechałem do innego mechanika 6 usterek.. i tak za każdym razem mniej więcej, umieją wymieniać olej i filtry. Zepsuli mi ręczny i wmówili że to ja :) wyrwałem sobie sam przycisk hamulca w rączce. Musiałem zapłacić oczywiście i stworzono jakiś wew. raport ASO który się znalazł po 3 tygodniach...ech... Boże widzisz a nie grzmisz. Znany dealer w Katowicach Ga... . Odradzam mocno w pobliżu więcej salonów skody gdzie ciut lepiej to wygląda.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za droga jak na to co oferuje skoda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stanęła mi nigdy i mimo wiecznie zawieszających się wtrysków zapala za każdym razem. Tak trzymać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po za skrzynią biegów jest całkiem ok. 1,6 TDI miały od zawsze problemy z zawieszaniem pojedynczych wtrysków po resecie jest ok auto jedzie. Da się z tym żyć, kiedyś trzeba wtryski wymienić. Turbina traktowana ostro ale nic się nie dzieje, poszły wszystkie przeguby... skręcając wciąż je słyszę mimo iż są nowe - dźwięki dochodzą ze skrzyni biegów. Brakuje 6 biegu a sama skrzynia pozostawia wiele do życzenia. Mamy w firmie takich mnóstwo i po kolei każda prędzej czy później leci. Wymieniają poszczególne elementy skrzyni ale niestety nawet nowe powtarzają schemat. Koszt skrzyni 14000PLN wcześnie wykryta usterka ok 5 000. Nie równomiernie ścierają się tarcze co nie jest niczym wybitnym poza faktem iż panowie w ASO sami już nie wiedzą kiedy i co wymieniać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]