Auto bardzo pozytywnie nas zaskoczyło - na plus. Rasowy wygląd, bardzo dobry (znany z oszczędności) silnik i wykonanie. Fakt, że w standardzie auto jest niemal gołe. Dopiero wyższe wersje, co najmniej Ambition dają satysfakcjonujące wyposażenie, funkcjonalność i komfort.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na nasze potrzeby idealny. Fakt - na rajdy by się nie nadawał, ale normalnej jazdy zarówno w mieście, jak na autostradzie znakomicie daje sobie radę. Wystarczająco dynamiczny, a przy tym oszczędny. Na diesla przesiedliśmy się z benzyny i już nie powrócimy. Niewiele ponad 4 litry w trasie (3,3 raczej nierealne - chyba że ktoś się wlecze 70km/h ;) i ok. 5,2 w mieście - zimą ok. 5,8 to i tak rewelacyjne osiągi, o jakich nie marzyliśmy. Trzeba tylko pamiętać o przepalaniu filtra - raz w miesiącu pojechać gdzieś dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie mam nic do zarzucenia. Przełożenia krótkie i idealnie spasowane. Wszystko działa sprawnie i przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Octavia bardzo dobrze trzyma się drogi w zakrętach. Czuć, że układ jezdny jest dobrze wyważony.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, przednie słupki nie ograniczają pola widzenia. Szyba ma dobry kąt nachylenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Cały pakiet schowków, fotele wygodne, z regulacją lędźwiową. Minus tylko za zagłówki, które reguluje się tylko w pionie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu można by się rozpisywać, bo przestrzeń ogromna. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Z przodu fajny podłokietnik, który reguluje się przesuwając w tył lub przód. A bagażnik... nie ma takiego drugiego nawet w klasie wyższej. Nie dość że ogromny, to dzięki podnoszonej klapie wraz z szybą możliwości i łatwość załadunku REWELACYJNA.
4,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony. Silnik bardzo cichy jak na diesla. A wygłuszenie sprawia, że wewnątrz można spokojnie porozmawiać nawet przy szybkiej jeździe. Wiadomo, że to nie S-klasa, więc takiego wygłuszenia jak w najdroższym mercedesie nie ma się co spodziewać, ale mam porównanie z podobnymi autami w podobnym przedziale cenowym i Octavia wypada bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już pisaliśmy wcześniej o niskim zużyciu paliwa, więc tylko podsumuję, że średni cykl poniżej 5,0 :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 36tys nie musieliśmy nic wymieniać (ODPUKAĆ), więc OK. Ale niestety przeszliśmy na swoim aucie CRASH test :( - mały karambol. Auto przed nami zahamowało gwałtownie, my wyhamowaliśmy - ale już dziadek za nami w ogólnie nie zauważył hamowania, wjechał w nasze autko i wepchnął nas na pierwsze - więc i tył i przód rozbity :( Ale... okazało się, że TYLKO blachy z przodu (maska, zderzak i błotniki) i z tyłu zderzak oraz gniazdo koła zapasowego do wymiany + lampy przednie. Nic z mechaniki nie ucierpiało. Mogę więc wnioskować z tego, że blachy są solidne, a rozłożenie energii w razie wypadku bardzo dobre. Nawet chłodnica z przodu, a tym bardziej belki nie zostały uszkodzone. Dla mnie to najważniejsze potwierdzenie, że jest to auto bezpieczne :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych BRAK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]