Samochód daje to czego od niego oczekuję, plus genialny silnik, minus kilka drobnych, mniej lub bardziej, denerwujących szczegółów.
Samochód używany przebieg 60000, komentarz piszę po przejechanych ok 2500km.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 180 km przyspiesza chętnie z każdej prędkosci i na każdym biegu. Zdecydowanie najlepsza część tego auta. Z silników o podobnej mocy mam porównanie do 2,5L z najnowszej Mazdy 6 (ma chyba 192 Km) i nie wiem czy chodzi o masę auta czy o automat (wiem że doznania z automatu diametralnie różnią się od tych z manuala) czy o jeszcze cos innego ale w górnym zakresie obrotów tamten dawał dźwięk i nie jechał. Ten ze skody brzmi gorzej ale jedzie chętnie aż do czerwonego.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, dosyc precyzyjnie, biegi wchodzą z przyjemnym oporem, z tym silnikiem nie trzeba często wachlować biegami, w trasie z teoretycznego nadbiegu czyli 6 spokojnie można wyprzedzać. Gwiazdka mniej bo parę razy nie trafiłem w "3" tylko w "5". Może taki kierowca.
4,0
Układ jezdny
Dla młodego kierowcy ( ja:) ) ekstra- sprężysty, dosyć twardy, precyzyjny, trzeba sie starać, żeby wybrowadzić auto z równowagi. Dla męża i ojca (również ja) trochę gorzej bo samochód jest twardy i raczej mało komfortowy- szczególnie czuć krótkie poprzeczne nierówności. Powyżej tej mocy koniecznie 4x4 (tutaj tez by sie przydało)- jak sucho to od biedy ujdzie, jak mokro to potrafi zerwac przyczepność nawet na 4 biegu.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, czujniki parkowania maja dosyć krótki zasięg więc mimo wszystko trzeba uważać. Pozatym jeśli coś jest nisko nad ziemią np krawężnik, albo powyżej ok 50-60 cm (np wystająca część budynku) nie dzwonia- nie wiem moze tak jest ww wszystkich samochodach. Jednak kamera cofania (była w mazdzie 6) to dobry gadzet. Rewelacyjne biksenony- na krótkich świecą tak jak w puncie na długich:)
5,0
Ergonomia
nie trzeba czytać instrukcji obsługi żeby sie odnaleźć w aucie, wszystko pod ręką, dopasowanie pozycji za kierownicą nei sprawia trudnosci. Tel bez problemu łaczy sie po blutooth, zest głośnomówiący bez zarzutu, przesyłanie muzyki (radio bolero) z tel kom bez najmniejszego problemu (zarówno z wbudowanego odtwarzacza w tel jak i spotify)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń ale auto mam od początku października więc ani klima ani ogrzewnaie nie były testowane na max.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tego skody są znane, fotele srednio wygodne po 150-200 km zaczyna cierpnąć tyłek
3,0
Wyciszenie
jeden z większych wydaje mi się minusów auta- przeciętne wyciszenie zwłaszcza przy prędkościach powyżej 100km/h. Jeśli ktoś pisze że dobrze wyciszone to chyba słoń mu na ucho nadepnął.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
narazie bez zastrzeżeń- w początkowym okresie srednia spalania 9L/ 100km. Teraz jak już sie tak nei bawie to można nawet 7,8 l/100 (ok 50/50 trasa miasto). W trasie przy spokojnej jezdzie 100-110 km/h nawet 6,3- 6,5 L. jak na taki motor wg mnie rewelacja. Spalanie gwaltownie rośnie gdy zaczynamy mu cisnąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
wer elegance 1.8 180 km z biksenonami, ledami za ok 87000 to dobra cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w 2-letnim samochodzie z przebiegiem 60000 (oryginalny) świerszcze w desce rozdzielczej, przecietne wyciszenie (wydaje mi sie ze zarówno szumy powietrza jak i nadkola), lejąca sie woda do bagażnika po jego otwarciu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]