Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

Krzysiek śląsk, 9 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mówi się, że silniki benzynowe są bardziej ospałe i mniej oszczędne niż diesle. Z mojej perspektywy komfort i frajdę jaką daje ten silnik są bezcenne. Nigdy więcej "klekota" diesl'a.
5,0
Całokształt
Uważam, że doskonały wybór dla spokojnego, zrównoważonego kierowcy. Poza małymi niedociągnięciami (to nie jest klasa premium) wszystko jest na miejscu, wykonane z dobrych lub bardzo dobrych materiałów i co najważniejsze za bardzo przyzwoite pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny. Polecam aby każdy z ewentualnych użytkowników zainwestował w tę jednostkę. Zapewnia doskonałe przyspieszenie, jest cicha oraz jak na dostępna moc bardzo oszczędna.
5,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat, więc nie będę zbyt obiektywny ale pooooooooooolecam. Choć momentami chciałbym się "trochę pobawić" drążkiem zmiany biegów to tak naprawdę już nie wrócę do auta z manualną skrzynia biegów. W ruchu miejskim bezcenne.
4,0
Układ jezdny
I tutaj mały minus ! Ponieważ octavia 2FL pod tym kątem wyprzedzała 3-kę. I nie chodzi mi wcale o fakt braku w tylnym zawieszeniu układu wielowahaczowego (z silnikiem 1,8TSi również go otrzymujemy- przynajmniej na papierze :-)). Auto gorzej prowadzi się na ostro pokonywanych łukach (bardziej zachodzi na pobocze przód) i nieco bardziej "kładzie się w zakręcie". Nie jest to może niebezpieczne ale jest inaczej (jest bardziej miękkie) niż u poprzedniczki.
Komfort
5,0
Widoczność
Pozycja za kierownica fenomenalna, fotele wygodne, podparcie kręgosłupa bardzo dobre (super patent z wajchą a nie jak poprzednio w 2-ce z pokrętłem). Nierówności praktycznie nie wyczuwalne. Cisza w aucie do 13 km/h.
4,0
Ergonomia
Dałbym "doskonale" gdyby nie 2 elementy, które w 2-ce były a tutaj widać, że dyrektorzy finansowi skreślili: brak chłodzenia w podłokietniku środkowym pomiędzy przednimi fotelami oraz możliwości dokupienia fabrycznych siatek na tylne szyby samochodu (co w przypadku mojego 6-cio letniego syna sprawdziło się fantastycznie w 2-ce; wszelkie insekty nawet podczas pokonywania trasy z prędkościami 70-80 km/h nie wpadały do wnętrza pojazdu).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
I znowu mam wrażenie, że minimalnie gorzej niż w poprzedniczce. O ile chodzi o ogrzewanie działa ok, ale jeśli chodzi o wychłodzenie wnętrza należy poczekać dłużej oraz nastawić na większą prędkość.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie znam samochodu w tej klasie, który oferuje podobną przestrzeń i wygodę. Bagażnik zabiera wszystko (nawet pół szafy ciuchów mojej żony :-) )
5,0
Wyciszenie
W mieście doskonale, powyżej 130 km/h głośniej choć dużo ciszej i zdecydowanie bardziej komfortowo niż w Octavi 2 - szczególnie z dieslem (benzyną jeździłem z byt mało i krótko aby zająć stanowisko).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie, w mieście kiedy dojeżdżam do pracy (odcinek 4,7 km rano i podobna odległość wieczorem) w zależności czy zima czy nieco cieplej 7,9 - 9,2 litra. Na trasie ze stałą prędkości pomiędzy 120-140 km/h 6,6-7 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znam lepszego kompromisu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek i oby tak dalej (jak w 2-ce).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback