Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

MCiech89, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI  150KM 110kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4 tsi 150 KM, póki co genialny dla mnie. Mocny, dynamiczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Inne : Średnia jakość niektórych elementów.
5,0
Całokształt
Jest to moja druga opinia. Poprzednia była po przejechaniu 3000 km, czyli jeszcze praktycznie dotarcie silnika. Teraz mam przejechane już 15000 km. Samochód to Octavia III liftback 1.4 TSI 150 KM w wersji Style. Po pół roku od kupna zauważyłem kilka mankamentów w tym samochodzie. Nadal zachwyca mnie silnik i design nadwozia. Silnik jest dla mnie prawie idealny. Wystarczająco dynamiczny i potrafi być mega oszczędny (krajówką na dystansie 110 km, przy zrównoważonej jeździe maks. 100 km/h spalanie zeszło do 4,2 l/100 km, z kolei wyjazd do Toskanii, 3500 km w obie strony, zużycie paliwa - 5,6 l/100 km). Spalanie po dotarciu spadło wedle zapewnień o około 0,5 - 1 l/100km. Żałuję, że nie zamówiłem mirror linka, i gniazda 230V z tyłu. Z minusów, czasami zdarzają się lekkie trzaski z lewej strony kierownicy, a lakier jest niestety miękki, łatwo się rysuje. Podłokietnik w drzwiach mógłby być stanowczo bardziej miękki. Po zimie stwierdzam z kolei że grzana przednia szyba i podgrzewane przednie fotele sprawdziły się. Jeżdżę często w nocy, więc skrętne biksenony są super. Szkoda że nie ma jeszcze tu matrycowych ledów;) Co do designu. Gdy codziennie zamykam samochód lubię popatrzeć jak wygląda. Przednie lampy z ledami super wyglądają. Często aż nie chce się wysiadać z tej Octavii:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co brak awarii. Traktuję go rozsądnie. Nie należę do kierowców mocno sportowych, by często być blisko czerwonego pola. Jeżdżę dynamicznie i oszczędnie z elementami ekojazdy. Start stop używam, gdy wiem, że będę stać co najmniej 15 sekund i nigdy po dynamicznej jeździe. Gdy obroty schodzą poniżej 1500 jest redukcja. Do oszczędnej jazdy zauważyłem że optymalne obroty to 2000. Silnik nie katowany. Przejazd autostradą zazwyczaj maks. 120-130 km/h. Oszczędniej i nie spowalniam ruchu. Po sprawdzeniu zużycia paliwa rzeczywistego przy dystrybutorze wyszło, że jest większe o około 0,3 l/100 km w stosunku do podawanego w komputerze.
5,0
Skrzynia biegów
Ciągle dobrze. Chociaż wolałbym chyba automat. Samochód sporo jest użytkowany w mieście. Krakowskie korki są niezbyt przyjemne dla manualów. Zestopniowanie skrzyni jest dobre. Z tym silnikiem nie mam problemów z 100 km/h na trzecim biegu. Przy liniowej jeździe 60 km/h i zapiętym piątym biegu jest dobrze i spalanie niskie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny miałem okazję sprawdzić podczas podróży do Toskanii. Mam wersję Style i opony 17 cali 225. Toskańskie serpentyny i ten samochód sprawiły że uśmiech nie schodził mi z twarzy. Z minusów czasami na dziurawych drogach jest dość twardo. Ogólnie zawieszenie oceniam na 5. Nie ma co narzekać. Coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadza mi tu brak asystenta zmiany pasa ruchu. Samochód dość długi i wolę czasami obejrzeć się zanim zmienię pas. Ogólnie widoczność dobra. Parkowanie bardzo ułatwia kamera cofania, ma dość szeroki kąt, regulowane parametry obrazy i dość dobra jakość. Polecam ją szczególnie w liftbacku, bo przez szybę nie wiadomo gdzie kończy się samochód. Parkuję i tak głównie na lusterkach, ale kamera to super dodatek. Lusterka wystarczająco duże. Bardzo podoba mi się jednoczesne ustawianie lewego i prawego.
5,0
Ergonomia
Po 15000 km ergonomia jest dla mnie dobra. Wszystko wiadomo gdzie jest i można znaleźć bez odrywania wzroku od jazdy. Przełączniki chodzą lekko. Czasami przy ręcznym wyłączaniu tempomatu przypadkiem klikam kierunkowskaz. Ilość schowków wystarczająca i są nieźle miękko wykończone. Okulary w swoim schowku niestety mocno nagrzewają się podczas gorących dni, dlatego wolę je wozić w chłodzonym schowku przed pasażerem. Brakuje podświetlenia gniazda USB i AUX.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, ale wydaje mi się, że mogłoby być to wydajniejsze. Zdaję sobie sprawę z tego, że jest dość duże wnętrze dlatego ciężko szybko podgrzać lub schłodzić wnętrze. Plusem jest automatyczna 2 strefowa klimatyzacja. W nocy nie muszę wszystkich w samochodzie chłodzić. Aczkolwiek 3 strefa przydałaby się. W zimie wnętrze dość szybko ogrzewa się. Lusterka szybko podgrzewają krople deszczu lub śnieg. Podobno droga klimatyzacja przez ten nowy czynnik, jednak to mnie jeszcze nie dotyczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duużo miejsca, a bagażnik jest giga. To był w sumie jeden z elementów decydujących o zakupie tego samochodu. Z przodu nie narzekam na miejsce. Przy wzroście 187cm nie mogę odsunąć się całkiem do tyłu bo mam za daleko;) Łatwo znaleźć odpowiednią pozycję. Z tyłu za mną spokojnie mieści się 2 metrowa osoba. Z tyłu uwagę zwraca niestety za duży tunel środkowy. W bagażniku mogę polecić dwustronną matę. Na okres zimowy miałem stronę gumową. Bardzo wygodne haczyki na zakupy. Dość spore schowki po obu stronach. Muszę jednak pomyśleć od dokupieniu zestawu siatek mocujących (gdy wozi się mniej bagaży, a bagażnik jednak duży). Wyjazd w 4 osoby na urlop nie robi problemu.
4,0
Wyciszenie
Dla mnie wystarczająco, aczkolwiek przydałoby się większe wyciszenie kabiny. Robi się głośno tylko gdy silnik jest na wysokich obrotach i/lub gdy wysoka jest prędkość. Nie wiem czy zmieniłoby coś wyciszenie maski, bo wyprodukowany samochód nie miał tego dodatku. Ogólnie podczas codziennej jazdy jest dobrze. Nie narzekam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jest dobrze. Przy takim przebiegu tylko koszty paliwa i płynu do spryskiwaczy, którego w zimę dużo poszło z uwagi na duży zbiorniczek i obecność spryskiwania dodatkowo biksenonów, kamery cofania i tylnej szyby.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość dobrze. Widać oczywiście w pewnych elementach jakość niższą od spodziewanej. Lakier mimo że metaliczny jest miękki i dość łatwo rysujący się. Składające lusterka czasami wydają mały zgrzyt. Czasami słychać jakieś trzaski spod deski rozdzielczej. Materiały wykończeniowe dość dobre. Jasne wykończenie góry kabiny szybko brudzi się nie wiadomo skąd. O wykonaniu innych elementów nie mogę jeszcze nic powiedzieć. Jako całokształt jest dobrze. Są plusy i minusy jak we wszystkim.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
185,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Liftback