Nie wiem jak ocenić Octavię! Jest ładna i bardzo przestronna. Dynamiczna i oszczędna. A z drugiej strony pojawiają się awarie i usterki. Kupiłem nowy samochód żeby nie mieć problemów z awaryjnością. Niestety awarie się przytrafiły. Zobaczymy za jakiś czas. Mam jednak nadzieję, że ogólny rozrachunek będzie pozytywny.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik szarpał na niskich obrotach. Już raz był na akcji serwisowej, ale chyba zlikwidowano tylko skutek, a przyczyna pozostała nietknięta. Generalnie sądziłem, że przez dłuższy czas nie będę gościem serwisu. Niestety, popsuło się oprogramowanie podające paliwo na wtryski. Zrobiono aktualizację oprogramowania, ale samochód nadal szarpie (albo tak mi się wydaje)
3,0
Skrzynia biegów
nie pracuje tak jak bym tego oczekiwał. Bieg wsteczny haczy prawie zawsze. Poza tym jest ok. Ale jednak nie powinien skrobać po trybach i wodzikach.
3,0
Układ jezdny
Samochód ma przejechane jedynie 6tys a ciągle w nim coś klekoce, stuka i puka. Nie tego oczekiwałem. Przejazd przez próg zwalniający przy prędkości 20-30km/h sprawia wrażenie, ze zawiasy już się wyrobiły. Mój 11-letni Mondeo nie miał takich problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomijając stuki i puki zawieszenia, komfort jazdy jest dobry. W środku jest cicho. Octavia dobrze spisuje się na drodze, czuję się w niej bezpiecznie.
4,0
Ergonomia
Nie będę odkrywcą. Wszystko jest na swoim miejscu. Przełączniki działają płynnie i sprawnie. Wyświetlacz centralny jest czytelny i reaguje szybko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylna szyba zawsze jest zaparowana. Poza tym wnętrze bardzo szybko się nagrzewa i jest komfortowo wentylowane. Jednak to jest bezwzględna przewaga silników benzynowych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma na co narzekać. Więcej miejsca w tej klasie oferuje tylko Toyota Corolla. Przestrzeni dla kierowy i pasażerów jest dużo. Dodatkowo drzwi otwierają się bardzo szeroko co ułatwia życie ze Skodą.
4,0
Wyciszenie
jest cicho. do 120km/h nawet bardzo cicho. 140 to już hałas wiatru, a powyżej w tej klasie to norma, że jest głośno. Ale i tak można rozmawiać bez wydzierania się do pasażera. Nie wiem jak jest u konkurencji w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód na gwarancji. Już żałuję, że nie wykupiłem przedłużonej gwarancji. Silnik 1.4 jest oszczędny. Spalanie w mieście, w permanentnym korku rano i po południu - ok. 7,5l przy dystrybutorze. Jazda na autostradzie z prędkością 140km/h - 7,5. Na trasie poza autostradą do 130km/h od 5,8 do 6,4 - dystrybutor. Tak więc jest to dobry wynik. Dodam, że nie jeżdżę nadmiernie szybko, ale też nie bojaźliwie. Uważam że jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecna Toyota Corolla 2016 jest droższa i dlatego wybrałem Octavię. Niestety, po face liftingu ceny znają tylko jeden kierunek. Tak samo jest z Octavią 2017.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki się zdarzają. Tylko dlaczego w mojej Octavii?! Po trzech miesiącach poprawiono mi oświetlenie w bagażniku. Pozostało jeszcze zidentyfikowanie przyczyn rozregulowywania oparcia fotela kierowcy, które permanentnie opada o kilka ząbków i bardzo irytuje. Póki co, nie naprawiono.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padło oprogramowanie sterowników wtryskiwaczy. Samochód najpierw zaczął drgać w czasie jazdy. Oczywiście serwis niczego nie stwierdził. A po chwili zaczął szarpać jak młodociany kierowca na pierwszym biegu. Zapaliła się kontrolka silnika i wówczas już komputer wykazał błędy. Wgrano aktualizację softu, ale nie wiem czy znaleziono przyczynę, czy tylko zlikwidowano skutek głębszej sprawy. Jak nie zapomnę to opiszę postęp sprawy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]