Generalnie ok, wygląd i ilość miejsca bardzo atrakcyjne, jednak im dłużej jeździsz, tym więcej widzisz kompromisów, a przy cenie ponad 90 tyś.zł to trochę irytuje
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ma potężny moment, chyba nawet zbyt duży dla tej skrzyni, zwłaszcza w mechanicznej na 2 biegu koła zrywają przyczepność i spadają osiągi, dobre opony niezbędne, powyżej 3.000obr wyrżnie słychać silnik
4,0
Skrzynia biegów
dsg działa super, nieco irytuje utrzymanie obrotów 1500-1750obr w zakresie D, jak chcesz przyśpieszyć i nie wciśniesz zbyt mocno, skrzynia nie redukuje i silnik próbuje się wygrzebać z 1500obr, więc zawory grają, w zakresie S super - utrzymuje obroty 2000-2500obr, zakres ręczny +/- działa fajnie, można się pobawić i zobaczyć wyższe obroty np. 4-5.000obr
3,0
Układ jezdny
raczej słabe tlumienie nierówności,chociaż wszystko sztywne, ale to nówka, wkurza spore przechylanie na zakrętach i przełożenie ukl. kierowniczego sprawia, że trzeba pokręcić, nie sportowy w porównaniu do silników
Komfort
4,0
Widoczność
w porządku w każdym kierunku, czujniki parkowania pomagają przy tak dużym aucie,
4,0
Ergonomia
przełączniki, sterowanie ok, intuicyjnie, działa pewnie, niestety fotele są raczej słabe, chociaż wygodne nie trzymają na boki, lewarek zmiany biegów za długi, teraz radio - system nagłośnienia od 2015 to porażka, bez anteny dachowej (1000zł) radio słabo zbiera, trzeszczy, głośniki przód ok, ale tył porażka, w ogóle nie grają brak basów i wysokich, no i zabrali odtwarzacz płyt CD :( pewnie trzeba brać Cantona, więc żeby zagrało musisz 3000 w sumie wydać - brzydko!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic działa bez zarzutu, klima i programy ok,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca mnóstwo, niestety fotele są raczej słabe, chociaż wygodne nie trzymają na boki, a przechyla na zakrętach wyraźne, tylna kanapa dość cienkie te gąbki, nieco twardo, siedziska za krótkie, no i ten gigantyczny tunel po środku, sprzedaż 3% aut 4x4 nie może być kosztem pozostałych 97% użytkowników,
4,0
Wyciszenie
do 3000obr jest ok, silnik cichy, zawieszenie nie hałasuje, jednak na autostradzie powyżej 130km/h szumy toczenia bardzo słyszalne,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto nowe, więc kosztów nie ma, oleju na razie bierze niewiele, ale zużycie paliwa to raczej nie jak w katalogu, jak jeździsz jak wujek to jest szansa na 7,0 średnio, trochę szaleństwa bo masz 150KM - wyjdzie 8,0 spokojnie, autostrada dynamicznie powyżej 140kmh - do 10,0l na 100km wyjdzie,
4,0
Stosunek jakość/cena
dobrze, ale d.py nie urywa, jak wspomniałem, płacisz za auto 94tyś i radio ci gra fatalnie, ale generalnie jest dobrze, jakość wykonania ok, chociaż widać że teraz auta na 4-5 lat robią,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto nie ma uwag, trzeszczy plastik w jednym miejscu przy słupku A, no i ten dźwięk rozkładanych elektrycznie lusterek, rzęzi to jak jakaś chińska zabawka. Pamiętaj kliencie, masz części VW, ale do jakości Audi sporo brakuje i musisz bezahlen.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wiem gdzie napisać - zbiornik paliwa 50 litrów dla TSI to porażka. Po co komu te 600 litrów w bagażniku, skoro realny zasięg to 600km. Nigdzie nie pojedziesz tam i z powrotem, ciągle tankowanie. ciekawe co powie właściciel RS-a, zasięg 400km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]