Świetny, trwały i praktyczny samochód z dynamicznym i oszczędnym silnikiem.
Nie psuje się często, części są stosunkowo tanie i dobrze dostępne. Bardzo dużym minusem jest blacha, która w naszym klimacie koroduje nawet, jeśli nie była naprawiana - tylne błotniki przy zderzaku, progi z przodu i z tyłu, klamki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, mała turbodziura. Spalanie niewielkie: 7-9 miasto, 5-7 trasa (przy dozwolonych prędkościach). Przy serwisowaniu co 10-15 tyś km spokojnie dotrwa ponad 400 tyś przebiegu
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, chodzi w miarę precyzynie, chodź nie jest to poziom np. Mazdy. Czasami przy dynamicznej zmianie z 1 na 2 potrafi zgrzytnąć.
Ma bardzo trudne do wyczucia sprzęgło, w którym luzują się sprężynki i na zimnym słychać terkotanie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo trwałe zawieszenie. Prowadzi się poprawnie, przewidywalnie, choć bez szału. Wersje z wielowachaczem (od 1.8 tsi) są odczuwalnie lepsze pod względem prowadzenia i komfortu.
2,0
Karoseria
Lakier podatny na zarysowania (jak większość świeżych samochodów). Koroduje w miejscach opisanych wyżej.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Top
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem jedynie wkład lusterka i łożysko McPhersona
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- 1 punkt za blachę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]