Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

kropi, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo pojemny bagażnik - do liftbacka wchodzi więcej, niż do niejednego kombi!
5,0
Całokształt
Auto miało służyć do dojazdów do pracy - mieszkam pod miastem, codziennie pokonuję od 20 do 50 km, do tego trasa 250 km 2x w miesiącu - oraz na wyjazdy wakacyjne po ok. 3-6 tys. km, w 4 osoby plus bagaże. Oprócz standardowych właściwości auta, takich jak wygoda, przyspieszenie, spalanie, cena zakupu, wracaliśmy szczególną uwagę na pojemność bagażnika, ilość miejsca w drugim rzędzie (dzieci szybko rosną), dostępność serwisu (auto musi jeździć!), no i wygląd. Jak dotychczas jesteśmy baaardzo zadowoleni - auto sprawdza się doskonale we wszystkich warunkach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uturbione 1.4 140 KM to rozsądny kompromis między mocą a spalaniem, no i ceną zakupu nowego auta. Choć koledzy, którzy zakupili 1.2 też nie narzekają, nie trzeba pchać pod górkę ;-). Charakterystyka silnika powoduje, że przyzwoity moment obrotowy dostępny jest już w okolicach 1400 rpm, dzięki czemu auta nie trzeba kręcić - a nawet jest wrażenie, że powyżej 4000 już "nie idzie" tak ładnie, jak między 1500 a 3500. Mocy jest dość, po załadowaniu rodzinką z klamotami nie czuje się tego dodatkowego obciążenia, auto równie żwawo daje sobie radę nawet na górskich serpentynach. Wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne, auto sprawia wrażenie lekkiego i gotowego do skoku w nadprzestrzeń w każdej chwili.
5,0
Skrzynia biegów
DSG to bajka. Nie jest to tania zabawka, więc długo myślałem - ale nie żałuję i każdemu polecam. Biegi zmienia płynnie zarówno w górę jak i w dół, a dzięki 7 przełożeniom przy prędkości autostradowej silnik kręci się nieco ponad 2000 rpm. Do wyprzedzania i zabawy można użyć trybu sportowego - trzyma na wyższych obrotach - co oczywiście podnosi momentalnie apetyt na zupkę. Na co dzień jeżdżę w trybie ekonomicznym, któy od zwykłego D różni się wysprzęglaniem przy puszczeniu gazu - auto toczy się na luzie. Czasem wrzucam D, jeśli zależy mi na sprawnym przemieszczaniu się po mieście, wtedy bardzo szybko reaguje na pedał akceleratora i można troszku poszaleć. Dodatkowo można przerzucić na tryb sekwencyjny i pobawić się kijkiem albo łopatkami. Tego trybu używałem w górach, bardzo ułatwia hamowanie silnikiem. Zwykły tryb średnio sobie radzi w takich warunkach, do tego uporczywie przerzuca na wyższy bieg i silnik się dusi. Tak czy siak - najlepszy automat ever.
5,0
Układ jezdny
Tu też nie ma się do czego przyczepić. Z tyłu belka skrętna - niektórzy twierdzą, że to porażka, ja natomiast nie czuję żadnej różnicy - może dlatego, że auta używam do normalnej jazdy, nie ścigam się i nie popisuję przed koleżankami syna z gimnazjum ;-) .
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - ok, choć szyba mogłaby zachodzić wyżej na dach. Przy wzroście 186 muszę się wychylać, żeby dostrzec sygnalizatory. Tył w liftbacku - licho, nie widać końca, dobrze że jest czujnik parkowania, bo auto jest spore i parkowanie w mieście nie należy do łatwych. Również patrzenie przez tylną prawą szybę przy wyjeżdżaniu tyłem z bramy jest utrudnione przez oparcie przedniego fotela.
5,0
Ergonomia
W zasadzie nie ma się do czego przypiąć. Wszystko na swoim miejscu, obsługa klimatyzacji bajecznie prosta dzięki 2 pokrętłom, radio - panel dotykowy - bajka, może trochę prościej można było rozwiązać obsługę telefonu - z wyjątkiem kilku wyróżnionych kontaktów, resztę wybiera się po wklepaniu pierwszych liter, to rozprasza. Jest trochę fajnych schowków, kubek z kawą nawet w rozmiarze XL spokojnie mieści się na swoim miejscu. Jako bonus chłodzony schowek - przydatny na kanapki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę wolno się nagrzewa, najbardziej żałuję, że pożałowałem na Webasto. Nigdy nie zrobię tego błędu, oszczędzę na climatronicu a Webasto kupię. Oprócz tego jest bardzo dobrze - w zimie szybko się odszrania, po 2 km szyby są czyste. Latem klima sprawnie schładza. Na pewno pomaga biały kolor karoserii. Można wrzucić tryb automatyczny i zapomnieć o regulacji, ale można się pobawić - przejście między trybami wywołuje się jednym przyciskiem. DMuchawa na max urywa głowę, jest też trochę głośna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam uwag, jest bardzo wygodnie. W cztery osoby jest super, piąta ma trochę gorzej.
4,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać. Szum wiatru od 120 coś tam słychać, od 140 już bardziej. Praktycznie brak wyciszenia podłogi i bagażnika, bardzo słychać koła. Bagażnik już wyciszyłem, zbieram się do obklejenia matami wygłuszającymi całej podłogi, ale to poważne wyzwanie. Po wygłuszeniu bagażnika jest wyraźnie lepiej. Przeszkadza też trochę głuche dudnienie dochodzące z podwozia przy przejeżdżaniu przez nierówności. No cóż, nothing's perfect.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie to tylko paliwo, olej, przeglądy... nie jest źle, choć w wielu miejscach pisze się, że wymiana oleju co 30 tys. to trochę za rzadko. Ja wymieniam co 15 tys. Spalanie bardzo zależy od stylu jazy i rodzaju drogi. Po drodze gminnej czy krajowej, nie przekraczając 90 km/h, zejdziemy poniżej 5 litrów, i to w górach. Raz zrobiłem eksperyment i przejechałem się autostradą za ciężarówką - 4,5 litra, ale tak się nie da jeździć tym autem. Normalna jazda krajówką "jak inni" to jakieś 6-6,5 litra, jeśli za bardzo nie wyprzedzamy. Po mieście 8 litrów to norma, w korkach spokojnie wyskoczy ponad 10. Autostrada - jakieś 6,5 z bagażami i ferajną, sam schodzę poniżej 6. Z 4 rowerami na haku mamy już 8,5. Średnio wychodzi 6,9 co uważam za rozsądną wartość jak na niemałe w sumie auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że jest przeciętnie, ale dodatkowy plus za bardzo elastyczną konfigurowalność - samochód składamy sami z "cegiełek" na konfiguratorze, bardzo niewiele opcji jest przypisanych do konkretnych silników czy wersji wyposażenia - można np. zamówić silnik 1,2 ze skrzynią DSG - bo niby dlaczego nie?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś bzdyle - wymiana sprężarki klimatyzacji w ramach gwarancji, szyba czasem jadąca w dół zamiast w górę - więcej grzechów nie pamiętam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Liftback