Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

kropi, 10 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pojemność jak w dużej kosiarce, a zaskakująco dynamiczny od niskich obrotów, prawie nie czuć turbo dziury, przy lepszym zestrojeniu skrzyni DSG byłoby idealnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Stuki puki
Układ elektryczny : Przycisk otwierający szyby
4,0
Całokształt
Duże, wygodne auto dla 4 osób - przy piątce wychodzi prawdziwa natura kompaktu. Pozytywnie zwraca uwagę wyciszenie silnika (choć drażni trochę cykotanie wtryskiwaczy), na minus - hałas dochodzący podczas pokonywania nierówności drogi. Problemem jest słabe wyciszenie bagażnika, który na pusto dudni jak bęben, oraz nadkoli, przez co przy wiekszych prędkościach autostradowych robi się po prostu głośno. Do 120 km/h jest cicho i oszczędnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto załadowane pod korek z czwórką osób na pokładzie radzi sobie świetnie w każdych warunkach. Mocy nie brakuje ani na autostradzie, ani na górskich serpentynach. Przy umiarkowanej jeździe apetyt na paliwo tez jest umiarkowany, jak na spore przecież auto.
4,0
Skrzynia biegów
DSG to póki co najlepszy automat z jakim miałem do czynienia. Oferuje 3 tryby pracy - ekonomiczny, normalny i sportowy. Wydaje się tylko, że tryb normalny powinien być bardziej "pośredni" - obecnie skrzynia przerzuca tak jak w ekonomicznym z tą różnicą, że po odpuszczeniu gazu zrzuca na luz utrzymując obroty w okolicach 1500 rpm. Bywa to kłopotliwe przy przyspieszaniu, wtedy warto skorzystać z manualnej redukcji, która działa bardzo sprawnie. Podobnie w górach skrzynia gorzej sobie radzi dusząc silnik na wysokich biegach. W trybie sportowym z kolei obroty skaczą w okolicę 3000, co znacznie zwiększa spalanie a w normalnej dynamicznej jeździe nie jest potrzebne, bo maksymalny moment obrotowy zaczyna się o wiele niżej. Gdyby dało się podkręcić tryb D do powiedzmy 1800-2000 rpm, byłoby miodzio. Nie wiem czemu, ale ciągle mylą mi się kierunki ruchu drążkiem i manetkami w trybie manualnym - mogłoby to być programowane :-)
4,0
Układ jezdny
Pomimo belki skrętnej z tyłu auto dobrze trzyma się drogi, nie mam też zastrzeżeń do reakcji na ruchy kierownicą. Przeszkadza tylko hałas dochodzący z zawieszenia, zarówno z przodu jak i z tyłu. Trochę wstyd w nowym aucie za niemałe pieniądze, bo skoda już nie jest tanim samochodem. Co do twardości, jest wg mnie idealnie - nie buja a wyboje bardziej słychać niż czuć. Jednak nie da się ukryć, że w Subaru było lepiej...
Komfort
4,0
Widoczność
Słabo z tyłu, na szczęście jest dość sprawnie działający ultradźwiękowy system ostrzegający przed przeszkodami. Do przodu i na boki - bez uwag.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, sporo schowków spełniających nie tylko dekoracyjną rolę. Bardzo pomysłowy jest tunel na narty, dzięki czemu nie zawsze trzeba montować bagażnik dachowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co - bez uwag, zobaczymy jak będzie zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt - super, jak na auto aspirujące do wyższej klasy - trochę gorzej. Miejsca jest dość dla 4 osób. Piąta siedzi jak na sedesie, do tego ma pod nogami wystającą obudowę nawiewu. Po zamontowaniu 2 fotelików z isofixem pomiędzy nie wejdzie co najwyżej torba śniadaniowa.
3,0
Wyciszenie
Na szczęście można to poprawić niewielkim w sumie kosztem, ale to wstyd że kupując nowe auto teoretycznie średniej klasy musimy się tym zajmować. Cicho jest przy niższych prędkościach - do 120 km/h na równej drodze pokrytej gładkim asfaltem. Niestety, słychać każdy wybój, przy wyższych prędkościach dołącza szum z drogi i świst wiatru. Tutaj wzorem był mój pierwszy mercedes W124 2.6 z 1988 roku, w którym szumieć zaczynało przy 180 km/h...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest nowe, więc na razie wydaję głównie na paliwo - średnie spalanie w okolicy 7 l/100 km uważam za przyzwoite. Przegląd ok. 500 zł po 30,000 i 1000 zł przy 60000 też są w granicach rozsądku. Oleju jak na razie nie ubywa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyzwoite auto za przyzwoita kasę. Szukałem samochodu do sprawnego przemieszczania się po mieście i na dłuższe trasy z rodziną pod namiot - wiele kombi ma mniejszy bagażnik niż octavia w wersji liftback a porównywalne wielkością i osiągami samochody konkurencji z porównywalnym wyposażeniem były droższe o 10-20 tysięcy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwuje mnie przycisk sterujący otwieraniem i zamykaniem okien, który przy całkowitym wciśnięciu/podniesieniu powinien powodować automatycznie całkowite otwarcie/zamknięcie okna, co się nie dzieje. Poza tym nic, auto jest nowe więc raczej nie ma co się psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Liftback