Nie przejechałem za wiele, ale mogę już pewne obserwacje opisać. Do napisania skusiły mnie też mało logiczne odpowiedzi kilku osób tutaj w opiniach. Całokształt oceniłem jako "przeciętnie"... bo takie to auto jest i takie miało być. Spełnia moje oczekiwania nawet z nawiązką. Jak ktoś Skode porównuje do BMW albo Audi narzekając na jakość plastików, komfort itp. tzn że ma chyba jakieś problemy z prawidłowym tokiem myślowym. Tutaj odsyłam do bardzo dobrego video testu Skody Octavii III na youtube na kanale Autocentrum.pl.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zbyt młody aby napisać coś więcej. Dla mnie jest bardzo bardzo pozytywnie. Poruszam się głównie na krótkich odcinkach. Dzięki turbinie, moment obrotowy (250nm) fajnie wciska w fotel, bardzo podobnie jak ma to miejsce w samochodzie z 'zaturbionym' silnikiem diesla. Mam nadzieję, że ta konstrukcja nie będzie w przyszłości sprawiać problemów (spowodowanych np. błedami konstrukcyjnymi czy produkcyjnymi). Zakładam też, że wielkich przebiegów (rzędu 300.000) bez remontu ten silnik nie wytrzyma.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, ale nie doskonale. Mam jakiś problem ze wstecznym. Zazwyczaj nie wchodzi dobrze. Trzeba przytrzymać delikatnie lewarek aby bieg nie wypadł delikatnie (wtedy słychać trące zębatki w skrzyni)
3,0
Układ jezdny
Na dziurawych drogach odgłosy z tylnej belki dają się we znaki. Wiedziałem o tym od początku. Był to świadomy kompromis (zabrakło kasy do 1.8 TSI - przy tym silniku jest już zawieszenie wielowahaczowe). Na pocieszenie pozostaje fakt iż belka jest pancerna no i przy belce nie występuje zjawisko ząbkowania opon (co przy wielowahaczowym i oponach z bieżnikiem asymetrycznym jest normą)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK. Czujniki parkowania z przodu i z tył trochę pomagają.
5,0
Ergonomia
Dla mnie jest doskonale. Przyznam, że bardziej do mnie trafia niemiecki tym organizacji wnętrza. Wszystko na swoim miejscu, czytelne i bardzo oczywiste.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko poprawie/ Cimatronic działa tak jak w innych samochodach którymi jeździłem. Wnętrze nagrzewa się szybko (wcześniej jeździłem dieslami, które z natury rozgrzewają się wolno).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca... i nie zapominajmy, że to kompakt. Aby to zobaczyć, raz jeszcze zaproponuje zobaczenie testu octavii III na YouTube na kanale autocentrum... jest tam test dwumetrowca za dwumetrowcem ;-)
No i ten ogromny bagażnik. Wózek dziecięcy się tam mieści i masa innych rzeczy.
4,0
Wyciszenie
Zaznaczyłem "dobrze" choć może z minusem za dźwięki z tylnej belki na dziurawej drodze.
Ciekawe jak radzi sobie wersja wielowahaczowa. Może kiedyś będzie mi dane zamienić na 1.8tsi kombi 4x4 ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo... auto nowe to i koszty niskie.
Wiem ile wydawałem przy dieslu EGR'y i inne zabawy. Tutaj tego na szczęście nie ma. No i to spalanie. Oczywiście nie takie jak w katalogu. Ale na zwykłej drodze krajowej przy normalnej jeździe jest naprawdę ekonomiczny (5,4 l/100). Na autostradzie przy 140 - 150 km/h 7,4 - 7,5 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem z wyprzedaży rocznika, dodatkowo jeszcze udało się wynegocjować mega rabat... teraz za tą kasę miałbym Rapida 1.2 tsi ;-) Biorąc pod uwagę moją cenę zakupu było naprawdę dobrze - a nie mam golasa tylko wersje ambition + pakiet amazing i kilka dodatków
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dałem doskonale... auto dopiero ma 6 miesięcy. Usterek nie było... choć nie wiem jak zakwalifikować ten wsteczny o którym pisałem kilka segmentów wyżej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]