Silnik
: Dynamiczny jak trzeba, oby się nie rozwalił niedługo, jak to niektórzy płaczą na forach. Niby to nowa wersja TSI, zobaczymy jak będzie, na razie osiągi bardzo dobre.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: odchodzące plastiki
4,0
Całokształt
Generalnie oceniając starałem się wziąć pod uwagę klasę auta.
Skoda robi solidne konstrukcje, wydaje mi się, że coraz ładniejsze, w klasycznej formie.
Rozumiem, że można się pieklić, że nie jeździ jak Mercedes, ale to przecież Skoda.
Dla mnie jednym z koronnych argumentów była cena serwisu i napraw. Chciałbym pojeździć tym autem kilka lat, liczę, że kiedy zacznie się psuć naprawy nie będą drogie - tak jak jest to w przypadku poprzednich Octavii. Jest to uraz po Fordzie Focusie II, który mnie prawie puścił z torbami.
Auto spełniło moje oczekiwania, więc je kupiłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, o dobrych możliwościach.
Moc w zupełności wystarcza do normalnego użytkowania.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę \"haczyła\" na początku, może z czasem się wyrobi bardziej. Przełożenia biegów bardzo dobrze dobrane.
4,0
Układ jezdny
W miarę stabilne auto.
Jest wiele narzekania na tylną belkę, że auto zachowuje się niepewnie.
Ja jeżdżę zwykle sam, nie zauważyłem żadnych trudności. Zdarzyło mi się na dłuższe trasy jechać wypełnionym samochodem, też bez zastrzeżeń.
Ocena dobra, bo jeździłem lepszymi samochodami, ale to jest Skoda - jak na tę markę uważam że jest bardzo przyzwoicie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK.
5,0
Ergonomia
Obsługa auta bezproblemowa, przyciski jasne i rozmieszczone w dobry sposób.
Komunikaty jasne i czytelne.
Oczywiście wkurza system START-STOP, ale to standard w każdym wozie, żadna wina Skody. Szybko w nawyk wchodzi dezaktywowanie systemu zaraz po odpaleniu auta, wraz z wrzuceniem pierwszego biegu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja gra jak trzeba. Elektroniczna, z ustawieniem trybu działania, żadnych zastrzeżeń.
Nie testowane w warunkach zimowych, nie wiem jak się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla kierowcy i pasażerów.
Nawet wysokie osoby siedząc z tyłu nie obijają sufitu - przeciwnie, mogą wygodnie podróżować.
Bagażnik bardzo duży i funkcjonalny.
5,0
Wyciszenie
Silnik benzynowy, bardzo cichy, na luzie prawie niesłyszalny.
Przy większych prędkościach, powyżej 150 km/h szumi więcej, ale nie w sposób, który by denerwował czy który można by uznać za niewłaściwy w tej klasie samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spokojna jazda - do 6 litrów.
Trasa do 120 km/h - 5.5-5.6 l/100 km.
Szybka jazda, załóżmy 160 - koło 7l
Szybciej i agresywniej, weźmie i ponad 8, ale który silnik nie bierze wtedy paliwa.
Generalnie jestem zadowolony z osiągów w tym względzie.
Średnie spalanie mam na poziomie 6.5 litra, nie należąc do spokojnych kierowców.
Jednym z wielkich plusów Skody są koszty serwisu i napraw.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba trochę kasy wyłożyć, więc mimo wszystko oczekiwałbym, że po dwóch miesiącach jazdy nie będę regulował plastików. Ale to drobnostka.
Kupując auto, brałem pod uwagę również przyszłe koszty serwisowania i napraw. Dlatego argument, że w tej samej cenie jest lepsza marka jest z d..y. Skoda pod tym względem jest tania.
Na duży plus przy zakupie - możliwość bardzo elastycznego wybrania wersji samochodu.
W przypadku Octavii można wybrać bardzo wiele elementów wyposażenia, jeden moduł wziąć, inny odrzucić.
W przypadku innych marek pole manewru było ogromnie mniejsze. Skoda pozwala uszyć Octavię praktycznie na swoją miarę - bardzo mi się to podobało.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odchodzący plastik na lewym przednim słupku. Zrobiony od ręki w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe praktycznie, zobaczymy jak będzie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]