Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

Zadowolony z zakupu, 11 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest po prostu niesamowicie mocny i cichy, sprawia jakby auto lecialo nad droga a nie jechalo.
5,0
Całokształt
Swietny samochod, jesli komus nie zalezy na marce, a chce miec dobre, komfortowe, swietnie wyposazone auto to po co przeplacac za VW/ Audi? Wykonczenie lepsze niz w BMW, porownywalne do VW/Audi. Swietny, elastyczny, mocny, cichy i ekonomiczny silnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest tak cichy ze na postoju na swiatlach zastanawiam sie czasem czy nie zgasl. Przyspiesza bardzo zwawo, 250 Nm momentu obrotowego sprawia ze wyprzedzac mozna bez redukcji biegu jak w dieslu. Elastycznosc - przy 60 km/h komputer radzi wrzucic 6 bieg zeby utrzymac predkosc i niskie spalanie (spala wtedy 3,8 l/100 km). Na tym samym biegu pojedzie 150km/h na autostradzie wiec na trasie gdzie na zmiane jest autostrada, droga krajowa, miasto mozna jechac praktycznie nie zmieniajac biegow. Osiagi tego samochodu sa swietne - 8,5 s do 100 to porownywalnie do Octavii RS TDI, zdecydowanie wystarczajaco na co dzien i w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko i precyzyjnie. Bardzo dobrze zestrojone przelozenia.
5,0
Układ jezdny
Cos pomiedzy komfortem a osiagami, niby dosyc sztywne a jednoczesnie dobrze tlumi nierownosci. Jazda po kretych drogach to przyjemnosc, wrazenie jest takie jakby ten samochod sie unosil tuz nad ziemia a nie jechal, po prostu bajka. Troche w tym zasluga silnika, jest cichy i mocny.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok. Okna i szyby sa duze, tak samo lusterka. Samochod jest tak duzy ze tylna szyba wydaje sie daleko. Ma wysoka linie bagaznika wiec przy cofaniu trzeba uwazac na dzieci/zwierzaki lub niskie przeszkody, ale od czego sa czujniki.
5,0
Ergonomia
Tak jak Volkswagen, nie wiem czy moze byc lepiej. Do tego samochodu wsiadasz i zapominasz o problemach, dojezdzasz bardziej wypoczety niz przed podroza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie swietnie sie spisuje. Dwustrefowa klimatyzacja z czujnikiem parowania szyb, automatycznym zamykaniem obiegu powietrza po wykryciu spalin, i tak samo przy uzywaniu spryskiwaczy. Dodatkowe nawiewy w konsoli srodkowej dla pasazerow z tylu. Ciezko na cokolwiek narzekac.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochod jest ogromny. Wieksze sa tylko 7 miejscowe vany i busy. Przestrzen z przodu - super - nie stykasz sie z pasazerem lokciami na podlokietniku, kolana nie uderzaja o nic, a fotel mozna odsunac do tylu tak bardzo ze nie siegam pedalow (175 cm wzrostu). Z tylu przestrzeni na nogi jest duzo. Trzeci pasazer nie siedzi jednak najwygodniej i ma tunel srodkowy pod nogami. 4pasazerowie jada wygodnie nawet przez kilka godzin podrozy, 5 pasazerow tylko na krotkie odcinki, ale tak jest we wszystkich autach klasy sredniej.
5,0
Wyciszenie
Silnika nie slychac na postoju. Na autostradzie przy 140km/h ma 3000 obrotow na minute i tylko lekko go slychac, bardziej slychac szum wiatru, wszystko jednak na tyle cicho ze mozna rozmawiac szeptem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie 500 km, gdzie polowa to autostrada (140-160km/h) zas polowa to miasto/ drogi krajowe spalanie wynioslo 5,8l /100km. W miescie usredniajac caly tydzien i calkiem sporych korkach przy dojazdach do pracy 7,5l/100km. Do utrzymania stalej predkosci na V lub VI (czyli przy 50-60 km/h) biegu wystarczy mu 3,8 l/100km. Nie jest to diesel, ale biorac pod uwage osiagi to mysle ze rewelacja. Spalanie pewnie jeszcze spadnie gdy silnik sie dotrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znalazlem nic co mogloby sie rownac ze Skoda pod katem wykonczenia, mocy, niskiego spalania i przestrzeni w tej cenie. Kia Ceed wiecej pali i jest mniejsza, Kia Optima ma coprawda skore ekologiczna na konsoli centralnej i siedzeniach, ale juz plastik na skrzyni biegow jak we Fiacie Panda i gorsze osiagi przy wiekszym spalaniu, wiec pozostaje niedosyt. Renault Fluence jestmniejsze choc mozna je miec w dieslu w porownywalnej cenie. 590 litrow bagaznika sprawia ze to swietne auto dla rodziny lub na podroz po Europie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback