Silnik
: Auto elastyczne i dynamiczne przy niskim spalaniu. Nie żałuję, że nie zdecydowałem się na dopłatę do 1.4 TSI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wymiana chłodnicy wody.
5,0
Całokształt
Octavia jest bardzo funkcjonalna już od pierwszej generacji, ale w trzecim wcieleniu to jest mistrzostwo - ma niejednokrotnie więcej miejsca niż auta klasy wyższej takie jak Insignia czy Laguna 3. Wiele osób jest zdziwiona: "takie duże auto, a taki mały silnik..." - każdemu z takim podejściem zalecam przejażdżkę, bo uważam, że ~10s do setki to całkiem przyzwoity wynik - auto jest lekkie. Tak samo spalanie oleju przez ten silnik TSI jest mitem - jeżdżę od wymiany do wymiany. Jednak zalecam wymianę co 15kkm, nie ma sensu niszczyć silnika long lifem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpowiednia moc, bezawaryjność i niskie spalanie. Megane 1.6 16v z LPG kosztowo wychodził podobnie - średnie spalanie tego auta to 6.1l/100 km ( z ostatnich 4500 km).
5,0
Skrzynia biegów
Polecam wariant 110km, ponieważ ma 6 biegów, co obniża spalanie. Skrzynia działa poprawnie, biegi się nie hacza.
4,0
Układ jezdny
Mimo braku zawieszenia wielowachaczowego auto pewnie się trzyma drogi. Irytujące bywa skrzypienie przedniego zawieszenia w zimie - na SKP nic nie wyszło ( ten typ tak ma).
5,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, mocny lakier metalizowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, żałuję tylko, że nie mam wersji z tylną wycieraczką.
5,0
Ergonomia
Brak uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie działającą, wydajna klimatyzacja. Samochód szybko się nagrzewa, zimą bardzo przydatnym gadżetem są podgrzewane siedzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szkoda, że nie można dać 6 gwiazdek :)
A na poważnie to mała wada może być wysoki tunel środkowy, 5 pasażer może być niezadowolony. Jednak to jest standard w grupie VAG.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta to wypada dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie części. Pasek rozrządu ma bardzo długi interwał wymiany - 240kkm. Z tego co przekazują mechanicy to przy przebiegu 200 kkm wyglądają jak nowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry produkt za niewielkie pieniądze. Ciężko o lepsze rodzinne auto w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 150 kkm należało wymienić chłodnice wody - wada fabryczna w skodach - fabia przy podobnym przebiegu miała problemy z cieknąca chłodnicą. Ceny zamienników od 200 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 110KM 81kW
[l/100km]