Silnik
: Mimo że jest mały, daje radę i jest przy tym cichy i oszczędny. Ja mimo wszystko po tym okresie użytkowania na pewno kupiłbym 1.4 co radzę wszystkim niezdecydowanym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Kryterium zakupu była przede wszystkim cena, (trochę ponad 60 tys za wersję ambition czyli średnia klasa wyposażenia) póżniej wielkość (miał być kompakt z duzym bagażnikiem) a na końcu wygląd (mi się podoba).
Wrażenia
4,0
Silnik
Miło mnie zaskoczył. Jest cichy zrywny i oszczędny pod jednym warunkiem: jak nie jedzie komplet pasażerów z bagażem, wtedy traci około 30 procent wigoru i bez dyskusji potrzebny jest 1.4 wiem bo jezdziłem oboma wersjami i to mój świadomy wybór.
5,0
Skrzynia biegów
Tu brak uwag. Biegi wchodzą jędrnie tam gdzie trzeba bez haczeń i pomyłek, bardzo dobra.
3,0
Układ jezdny
Niestety najgorsza dziedzina Skody. Przód auta jest w 21 wieku a tył został w latach dziewięćdziesiątych. Na szybszych zakrętach trzeba brać większy zapas bezpieczeństwa bo do Focusa pierwszej generacji to mu daleko. Mowa o aucie z belką. Na wybojach też nieciekawie. Hamulce klasa .
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra pod warunkiem ,że auto posiada czujniki cofania bo tył wiadomo wystaje odwłok, lusterka wsteczne w sam raz.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na miejscu. Irytują mnie jednak dwie rzeczy: nienaturalnie umieszczony przycisk otwierania szyb bocznych zdarza mi się otworzyc okno tylne zamiast przedniego i oraz włączanie świateł długich dżwignie trzeba odepchnąć a nie pociągnąć do siebie ale vw tak ma.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna daje radę ale po pierwszym sezonie już musiała zostać odgrzybiona smród był nieziemski koszt w serwisie z wymianą filtra 150zł. Zimą ciepło się robi po przejechaniu min 3 km trochę długo. Nastawy regulacje nadmuchy z tyłu ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na klasę kompakt 6+ brak konkurencji, kuzyn kupił nowego golfa jest minimalnie gorzej zwłaszczs z tyłu o bagażniku nawet nie wspominam.
4,0
Wyciszenie
Jeśli chodzi o silnik bardzo dobrze, natomiast zawieszenie na nierównościach dochodzą odgłosy jakby sąsiad rąbał drzewo u siebie w piwnicy do poprawy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu wszystko się rozgrywa jaki serwis macie pod nosem. Wymiana oleju z materiałem serwisu 490 zł trochę dużo. W przyszłości o ile nie będzie awarii auto tanie w kosztach serwisu u pana Kazia i ubezpieczenia. Spalanie na przyzwoitym poziomie średnio 6.2l
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu znowu szóstka za te pieniądze nie dostaniecie tej wielkości samochodu, Brałem pod uwagę Leona kombi (cena trochę wyższa daleko do serwisu) kię ceed (Brak rabatów i współpracy handlowca: ja się o auto prosił nie będę) focus (zdecydowanie mniejszy no i ta wieża samsunga na pulpicie mi nie podeszła) Jakość jak to określił mój szwagier który jeżdzi Asx-em zaj... mówimy o kompaktach nie o Audi. Pomoc dla kupujących w salonie o wszystko pytajcie po pięć razy mój egzemplarz musiał póżniej zostać doposażony w chlapacze przednie wygłuszenie maski czy plastikowe listwy na progi bo tego nie miał a do oględzin czy jazdy próbnej oczywiście najbogatsza wersja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak, za to są niedoróbki projektowe typu pas przeciera plastikowy słupek czy gałka zmiany biegów delikatnie się wyciera można to zauważyć po długiej jeżdzie maleńkie okruszki gumy na konsoli środkowej. Czy też wylewająca się woda po otwarciu przednich drzwi po deszczu tu małem w doopie serwis który kazał mi przyprowadzić auto na testy na dwa dni, po prostu nozem powycinałem większe otwory technologiczne w uszczelkach i jest spokój
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]