Bardzo fajny silniczek, zastanawiałem się czy nie będzie za mały, ale lepiej się zbiera niż poprzednie 1,6 101km. Testowałem wersję 85 i 105 km nie czułem żadnej różnicy...ale ponoć pod obciążeniem będzie wyczuwalna. Średnio spala mi 6,2l liczone z tankowania przy jeździe 60% miasto 40 trasa wg komputera 6.0 wiec wiele się nie różni.
Zastanawiałem się nad dieslem ale rachunek jest prosty 200 tys km do przejechania aby klekot na siebie zarobił...
Wady to - otwierasz maskę i takie maleństwo...
- nie pochwalisz się co masz pod maską
- jak na benzyniaka długo się grzeje szczególnie przy niskich temperaturach i delikatnej jeździe
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze mało tego po tych kilku tysiącach lepiej niż na początku
Pierwszą jazdę odbyłem 5 bigówką choć zasadzałem się na skrzynię VI ten salon nie posiadał takiej wersji do testów i umówiłem się w Gdańsku w innym salonie. Niestety byłem rozczarowany silniczek jest za słaby do VI. Na trójmiejskiej obwodnicy nie mógł się wciągnąć pod wzniesienia ze stałą prędkością 120km/h trzeba było redukować do V.
dopiero rozpędzony w okolice 140-150 na 6 biegu wtaczał się pod wzniesienia bez redukcji. Jedziesz 150 równo trzymasz nogę na gazie a na szczycie wzniesienia masz 120km/h...
Bieg tylko do jazdy autostradowej czyli od święta
Dodatkowo w ruchu miejskim często trzeba wachlować lewarkiem, dlatego zamówiłem skrzynię 5 biegową na 5 jedziesz od 50 do 170 - bardzo elastycznie
3,0
Układ jezdny
zamontowali belkę w tylnym zawieszeniu ze względu na cenę i tu stary mój golfik lepiej ciął zakręty ale różnica nie jest duża
tu za to wszystko nowe zero luzów - zobaczymy czy trwałe...
Komfort
3,0
Widoczność
czujniki z tyłu wystarczaja
4,0
Ergonomia
jak VW
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi dobrze ale z grzaniem w zimę może być kiepsko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
klasa sama w sobie w tym przedziale cenowym
4,0
Wyciszenie
szum powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spokojna trasa 5,5l
miasto około 7l
średnio lekko ponad 6
3,0
Stosunek jakość/cena
Octavii I oraz II jest na ulicach mnóstwo temu modelowi tego nie wróżę - jest po prostu za drogi nie posiada legendarnego 1,9 tdi oraz żadnego sinika który w sposób tani i bezproblemowy można przerobić na GAZ
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie nic sie nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]