Auto do bólu poprawne, ze 150KM silnikiem zapewnia dobre przyspieszenie dzięki swojej niskiej masie. Np. Mondeo MK5 też ze 150KM silnikiem jedzie dużo gorzej niż Octavia. Zrobiłem nim 90 tys km, kupiłem je 4 letnie przy przebiegu 200 tys, jak się okazało później te auto miało zrobione 200 tys w 3 lata, (rok stało w Polsce na placu zanim je kupiłem).
Gdyby nie to, że 5 lat jeździłem Octavią 1, i teraz 4 lata Octavią 3 to pewnie kupiłbym kolejną Octavię, no ale 9 lat ze Skodą to już wystarczy. Czas poszukać nowych wrażeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny, dynamiczny, fajnie przyspiesza, po przesiadce z 90KM jest mega frajda.
Jak na razie nic drogiego mnie nie zaskoczyło.
Przy przebiegu 270 tys KM powoli zaczynają odzywać się wtryski, (podają nierówną dawkę paliwa) pewnie niedługo będzie trzeba dać do regeneracji, bo wymiana na nowe w ASO to niestety droga impreza, ale wątpię, że w innych markach jest taniej.
5,0
Skrzynia biegów
Mam 6 stopniową DSG. Świetnie zmienia biegi, jedyne co to mogłaby trzymać trochę większe obroty. Dowiedziałem się niedawno, że jest możliwość przeprogramowania tych skrzyń na wyższe standardowe obroty, dzięki czemu możemy zwiększyć żywotność i skrzyni i silnika. No ale mamy spalanie w trasie nawet poniżej 5l/100km.
Tempomat z tą skrzynią działa świetnie.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to sportowe auto, ale nie ma na co narzekać.
5,0
Karoseria
W porządku, dużo lepiej się prezentuje niż Mazda 6, nie wiem czy zamykaliście kiedyś drzwi a Maździe 6 z 2016-2018 roku, tam normalnie widać jak blacha drży.
Mam 291 tys nalotu, 8 letnie auto stoi głównie pod chmurką i na razie żadnej rdzy nigdzie nie widać, a przy takich Mazdach 3, lub 6 już w tych rocznikach pojawia się rdza.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam, całkiem w porządku, kombi, więc nawet bez czujników parkowania dalibyśmy radę. Kamery nie mam, ale czujniki parkowania działają bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
4 haczyki w bagażniku na siatki to mistrzowskie rozwiązanie, mało samochodów to ma a jest mega przydatne. Będzie mi tego mega brakować w następnym aucie, jeśli tego nie będzie.
W drzwiach mieści się większa butelka, 2 uchwyty na kubki z przodu, dwa z tyłu, ogólnie spoko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam zwykłą manualną klimatyzację, więc ciężko mi ocenić, no jednak co kilkadziesiąt minut trzeba tam delikanie przekręcić pokrętłem bo ciężko utrzymać idealną temperaturę, ale to chyba jak w każdym aucie z manualna klimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mega dużo miejsca, wszędzie, dla kierowcy i pasażerów, na nogi, nad głową, spokojnie może podróżować 4 chłopów 2 metrowych.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety na minus, chyba jeden z niewielu, powyżej 100km/h rozmawiając przez zestaw głośnomówiący trzeba już trochę krzyczeć, a przy 140km/h raczej nie da się rozmawiać, jest dość głośno - podobnie jak w Maździe 6, w Mondeo MK5 jest ciszej sporo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
150 KM silnik, ze skrzynią DSG, CarPlayem i to 4 letnie auto kupiłem za 38 tys w 2019 roku, to był na prawdę fajny wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmmm... no zdarzy się raz na pół roku, że radio się zawiesi, ale ponowne uruchomienie auta zawsze naprawiało problem. Poza tym nie zauważyłem,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie przydarzyła się żadna. Miałem 3 razy w ciągu 4 lat kontrolkę Check Engine, na początku myślałem, że problem z DPF, a co się okazało 1 świeca była do wymiany, i tak 3x wymieniałem w ASO po 1 świecy. Więc nic strasznego, nie unieruchomiło to auta.
Przy ok 240 tys wymieniłem też całą piastę z łożyskami prawego przedniego koła, bo zaczęło mocno chrobotać, ale to chyba część eksploatacyjna
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
[l/100km]