Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi

r., 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo fajne rodzinne auto, z dobrym silnikiem i rozsądnym spalaniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM wystarcza do swobodnej jazdy, zarówno w mieście, na trasach lokalnych jak i autostradach. Bardzo ładnie przyspiesza, turbodziura jest, ale niewielka, trzeba nauczyć się odpowiednio wysoko trzymać obroty przy zmianie biegów aby jej uniknąć. Elastyczność 120-180 km/h na 6 biegu bardzo fajna, można spokojnie lecieć za BMW czy Audi, z lekkim zdziwieniem oponentów. Oczywiście zawsze ktoś powie że "brakuje" kilku KM, ale tu i tak zrywa przyczepność na wilgotnym asfalcie więc po co więcej NM ? 220 km/h pojedzie spokojnie.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia o średniej długości, ja bym wolał krótsze, ale nie jest to RS ani auto sportowe, więc w zasadzie nie powinno się do tego przyczepiać. Mały minus za kiepski skok 5 - 6, czasem wchodzi 4 zamiast 6, więc trzeba zwracać uwagę przy zmianie, podobnie ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Jeździ dobrze jak na kombi, które nie ma sportowego charakteru, można dość dynamicznie wchodzić w zakręty, ale też bez przesady bo czuć że tył, szczególnie pusty, ma lekką tendencję do znoszenia. Tłumienie OK, rzeczywiście dobrze wyważone między komfortem a twardością, nawet przy oponach niskoprofilowych 17'.
5,0
Karoseria
Brak uwag. Mam wersję Edition - w szarym metaliku, chromach i dedykowanych alufelgach wygląda przepięknie. Przyciemniane szyby jeszcze dodają smaczku.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę jest super. Lusterka duże, u mnie elektrochromatyczne, więc zupełnie bezobsługowe. W mojej wersji jest też otwierana panorama i to jest bardzo fajna sprawa. W zimie nie ma przez nią żadnych problemów ze zbytnim wychłodzeniem wnętrza, różnica jest prawie nieodczuwalna - sporo osób o to się martwi. Biksenony robią robotę, do tego są skrętne i to też bardzo fajna opcja.
5,0
Ergonomia
Jest OK. Schowki duże, łatwo dostępne, bagażnik olbrzymi, ma schowki z boku, pod spodem, można dokupić siatki podtrzymujące bagaż... jedynie schowek na telefon pod panelem wentylacji jest mało użyteczny (ciężko wyjąć telefon który tam się włoży/nie mieści się 5,5' tel. z wpiętą ładowarką) i uchwyt na multimedia który nie mieści nawet starego smartfona 5'... ale miejsca jest pod dostatkiem i wszystko da się zmieścić :) Na plus na pewno możliwości konfiguracji auta przez Infotainment, dużo udogodnień (automatyczne otwieranie/zamykanie szyb z pilota, światła coming/leaving home, biksenony skrętne, Canton music system, który ładnie można dostroić pod swoją muzykę etc.)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze. Do "3 biegu" nadmuchu w ogóle jej nie słychać, sprawuje się po prostu tak jak ma się sprawować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo. Z tyłu, z zamontowanym tyłem fotelikiem na isofixie jeszcze się zmieści po środku jedna osoba, ale niewielka albo nieco większa na krótkie dystanse. Z przodu, nawet przy zamontowanym z tyłu foteliku miejsca jest bardzo dużo. Bagażnik olbrzymi. Przestrzeni wszędzie pod dostatkiem. W bagażniku dodatkowo 4 haczyki na zakupy - otwierana, dzielona podłoga bagażnika, którą można unieruchomić cięższe zakupy.
4,0
Wyciszenie
Silnik, choć nie klekocze, wyraźnie słychać na postoju, we wnętrzu sporo ciszej, ale także silnik da się słyszeć, do 160 km/h da się normalnie rozmawiać, w zasadzie jak przy 90 km/h, powyżej tej prędkości trzeba podnosić głos. Wydaje się, że powoduje to przede wszystkim pęd powietrza, który zwiększa swoją prędkość między lusterkami a przednim słupkiem. Relingi też nie pomagają przy wyciszeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Skoda a nie VW czy Audi, BMW, koszty serwisu są na normalnym poziomie, podobnie jak części czy ubezpieczenie - o tym mało kto mówi. Spalanie: Miasto: 7,5 l (zima, krótkie odcinki i ciężka noga, dużo korków w Krakowie) Trasa: 5,5-6 l (da się mniej) Autostrada: 7-7,5 l (140-200 km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na razie to 4+/5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam aby ocenić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko mam aby ocenić

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi