Silnik
: najwiekszym plusem auta jest jego moc i elastyczność, zaden inny 2.0 diesel ni daje mu rady.
3,0
Całokształt
całokształ dam jako średni, a czemu to wyszczegolnie poniżej w każdej kategori.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jesli chodzi o moc to czuć wysoki moment i 150KM, u mnie opony na przedniej osi wytrzymują niecały sezon, a robie rocznie 60 tys km.
przy 88 tys km zimny silnik oddaje dziwne dzwięki od strony rozrządu, myslałem, ze to dwu mas, ale jest z drugiej strony, wygląda, na to, ze dzwonią zawory na 1 cylindrze, na ciepłym silniku tego nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń, dziła jak powinna
4,0
Układ jezdny
auto jest twarde, nie chwieje budą przr szarpaniu kierownicą, jeżdziłe Super ostatnio i tam czuć mase auta.
Komfort
2,0
Widoczność
komfort zerowy, słabo wytłumiona, strasnie syczy wiatr prze uszczelki, jak biore znajomych z firmy z Niemiec z lotniska to zwracają na to uwagę, także nie jestem jakoś na to uwrażliwiony, nie wiem czy nie ma cieńszych szyb. kolega ma słuzbowego Mercedesa C i ze zniżakmi w salonie wyszedł tylko troche drozej od octavi kombi 2.0 w sredniej wersji wyposazeniowej
4,0
Ergonomia
niby simply clever, a prosze nalać płynu do spryskiwaczy, przeszkadza drut do potdtrzymania klapy, żenada.
duzy bagaznik na plus,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przez pierwsze 3-4 miesiace miałem problem z parujacą szybą, ponoć mam czujnik który to wykrywa, ale jakoś nie działa, z starych autach po właczeniu klimy para z okna schodziła w maks 10 s, tutaj czekałm 5min!
po deszczach i myjni, stoi woda na uszczelce drzwi, także jak sie otiwera drzwi do sie robi mały wodospad ;) ciekawe kiedy korozja wyjdzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dość duzo jak na ten segment, porównywalnie do NOwego Mondeo
1,0
Wyciszenie
wiecej opisane w komforcie, szumy opon, i wiatru na słupkach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
chyba dobrze poza aktualnie klekotaniem zaworów na zimnym silnku, zero awarii,a przegladay co 30 tyskm + dolewka oleju około 2,5l na 30 tys km.
3,0
Stosunek jakość/cena
najtansza octavia kosztuje z 49 tys, a moja w dieslu, wersja ambition_ pakiet fresch to chyba a 98-102 tyś bez ksenonów, felgi 16 to troche przesada
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rzdio mi sie zawiesza czasem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
narazie brak, zobaczymy co wyjdzie na przegladzie ( patrz klekotanie na zimnym silnku)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
[l/100km]