Generalnie duże, porządne auto, jednak nie bez wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na takie auto moc wystarczająca. Z silnikiem 1.6 TDI - raczej nie polecam.
5,0
Skrzynia biegów
Brak uwag
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Wcześniej jeździłem golfem hatchbackiem i oczywiście trzymał się lepiej drogi, ale kombi nie może prowadzić się tak jak szeroko rozstawiony i krótki GOLF.
Generalnie nie ma się czego czepiać. Belka z tyłu całkiem dobrze sobie radzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag
5,0
Ergonomia
Bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z tyłu jak i z przodu. Mam 183 cm wzrostu i po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie, mogę komfortowo usiąść z tyłu.
Jednak fotele (wersja Elegance) nie powalają. W Golfie wersji highline fotele są zdecydowanie wygodniejsze.
3,0
Wyciszenie
Niestety w tym elemencie nie jest za dobrze. Oczywiście mogę odnieść się do poprzednich aut czyli forda Focusa 2006 r. i golfa 2010 r.
Poziom hałasu porównywalny z fordem czyli wysoki. Przy 140 km/h można zapomnieć o słuchaniu radia. Rozmowy też raczej podniesionym głosem. Hałas generalnie jest duży i męczący.
GOLF pod tym względem wypada dużo, dużo lepiej. Świetnie wyciszone auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 7l. Jazda mieszana po całej Polsce. Myślę że to bardzo miarodajny wynik. Trochę autostrad i esek, trochę lokalnych, tochę miasta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowałem się na octavie tylko ze względu na pojemność. Teraz wybrałbym Golfa Varianta. W tej samej cenie nie miałbym co prawda ksenonów i trochę mniej miejsca, ale skoda nigdy nie będzie VW. Opinie w stylu, że skoda robi auta jak VW, wydaja tylko ci, którzy nie jeździli w autach obydwu marek. Niestety różnice w wykonaniu auta i jakości materiałów są widoczne. No i podstawowa różnica, o której trzeba pamiętać stojąc przed wyborem skoda vs VW - jakość serwisu. W tej kategorii mamy przepaść (temat na osobną historię).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje. Po 10 000 km zawołał o olej. Ponadto raz zapaliła się kontrolka ciśnienia w oponach. Co ciekawe komunikat dotyczył spadku ciśnienia we wszystkich 4 kołach. Po sprawdzeniu, okazało się że z kołami jest wszystko ok. Kolega, który kupił takie samo auto, miał podobny przypadek.
Kolejna rzecz to trzaski wewnątrz kabiny. W GOLFIE cisza. W octavii - trzeszczy obudowa radia, "coś" lata w tylnej klapie (pewnie jakaś śrubka). W serwisie gwarancyjnym raczej mają takie rzeczy w d...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
[l/100km]