Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi

Sluzbowa Octavia, czesc 2 po 150 000 km, 7 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Pierwszą opinie napisałem przy przebiegu 4 000 km, tutaj: https://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/octavia/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-tdi-cr-dpf-105km-2013-2015/ocena-kierowcy-50237/ Będę odnosił się do tamtej opinii i cytował niektóre fragmenty. Auto służbowe w wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Wersja z jasną tapicerką powoduje że auto w środku jest o klasę wyższe. Wielokrotnie wsiadający pytali, "ej to naprawde Skoda?" Stylistyka zewnętrzna bardzo przeciętna, przód jak w mniejszej rapid, auto jest nudne i niezwracajace uwagi - to oczywiście subiektywna opinia, którą podtrzymuje po 4 latach - pozytyw jest taki, ze chyba wciaz sie nie opatrzylo. Silnik bardzo ekonomiczny, ale dynamika słaba. Po 4 latach musze stwierdzić że w moim konkretnie przypadku ta dynamika w zupełnosci wystarczała. Poruszam się albo w miescie albo po autostradach. W mieście więcej mocy nie potrzeba, a na autostradzie włączam tempomat i nie ma problemu. Niski poziom hałasu wewnątrz, odczuwalny dopiero przy przelotach autostradowych. Tutaj uwaga, auto jest ciche i bardzo mało pali (5-5,5 l/100) przy tempomacie zapietym na 138 km/h (wg GPS: 133 km/h), jest to najbardziej optymalna prędkość autostradowa - potwierdzone na tym dystansie. Przy przelotach na niemieckich autostradach pow. 150 km/h, głośność rośnie bardzo mocno i staje się uciążliwa. Napewno duży wpływ ma brak 5 biegu, wydaje mi się też, że wyciszenie silnika mogłoby być lepsze. Nieakceptowalne braki w wyposażeniu podstawowym dla tej wersji (opisane dalej). W środku (w wersji z jasną skórą) auto jest jakby o klasę wyżej, świetne spasowanie elementów, brak trzasków, stuków itp. - miałem okazje jezdzic tym samym rocznikiem ale ze zwykłym ciemnym wnętrzem i było słychać trzaski, ta wersja z jasnym wnetrzem i skóra ma troche inne materiały które nigdy nie skrzypiały. Rewelacyjne radio z dużym dotykowym wyświetlaczem i możliwością odtwarzania z różnych nośników. Jakością dźwieku przewyższa wiele innych fabrycznych instalacji, naprawdę jest to poziom firm BOSE itp. Niewygodne przednie fotele, przy dłuższych trasach męczące. Hmmmm, po tych 150 tys km stwierdzam, że chyba mój kręgosłup się przyzwyczaił lub nauczyłem się korzystać z tempomatu i po prostu przyjmuje wygodniejszą pozycje. Na klamkach przednich drzwi brud osiada również od środka, nie wsytępowało to w innych moich autach. Moze to kwestia duzych felg (17") lub opon, w kazdym razie troche irytujace. Bardzo wygodne (widoczne) wpięcia do fotelików iso-fix. Zaskakująco pozytywnie sztywna jak na kombi karoseria. Auto wg. instrukcji poinnno mieć wymieniany olej co 30 tys km - bzdura, jesli ktos uzytkuje prywatnie zalecam co 15 tys km. Co do spalania oleju przez silnik jest to mocno zależne od ilości kilometrów od poprzedniego przeglądu oraz prędkości maksymalnych - jazda z prędkościami pow 150 km/h powoduje że ostrzezenie o niskim poziomie oleju pojawia się częściej. Bezawaryjność - nie mam się czego przyczepić poza JEDNĄ awarią - pompa wody przy 90 tys km. Przy okazji serwis wymienił rozrząd, po co nie wiem. W poprzedniej opinii napisałem że nie kupiłbym tego auta ponownie, po tych 150 tys km zmieniłem zdanie z jednym zastrzeżeniem - NIE W TEJ CENIE - aktualnie podobna wersja ze skóra to wydatek 90 tys zł. Skodo, czy Ty na głowe upadłaś? Jesli chesz sie skontaktowac, napisz komentarz z adresem mailowym - odpisze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo niskie spalanie, akceptowalny hałas, ale dynamika pozostawia sporo do życzenia. W mieście i na autostradzie w zupełności wystarczy, ale wyprzedzanie na drogach krajowych wymaga już trochę miejsca, silnych nerwów i redukcji do 3. Brakuje 15-20 KM. Turbodziura wyczuwalna ale niezbyt męcząca. Awaria pompy wody przy 90 tys km, auto przez kilkanascie dni wczesniej dawalo znaki że cos jest nie tak (ubytki płynu) ale nie dopilnowalem i na autostradzie pompa wyzionęła ducha/
4,0
Skrzynia biegów
5 - biegowa. Na autostradzie chyba przydałby się szósty bieg - mogłoby to wpłynąć na obniżenie hałasu. Co do działania - bez zastrzeżeń, biegi wchodzą lekko i bez zacięć. 6 bieg wpłynąłby pozytywnie na całość, hałas, prędkośc maksymalna, spalanie - to chyba najbardziej brakujący element
3,0
Układ jezdny
przesiadłem się z samochodu który miał wielowachaczowy system jezdny więc niestety różnica jest wyczuwalna. Do tego w porównaniu ze starszą wersją Octavii z tyłu zastosowano belke skrętną i to chyba powoduje że tył się lekko wywozi przy prędkości wchodzenia w zakręt powyżej granicy rozsądku. Peugeot 407 i Toyota Avensis pozwalaly na wiecej. Ciekawe jak sprawuje sie zawieszenie w wersji RS (?). Po 150 tys tak się wjeździłem że układ jezdny wydaje się w sam raz
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nie ma się do czego przyczepić. Dodatkowo czujniki parkowania przód i tył czynią tę czynność dziecinnie łatwą.
5,0
Ergonomia
Byłoby idealnie gdyby nie zbyt krótkie siedzisko fotela kierowcy i słabe trzymanie boczne. Mam 180 cm i przy trasach pow 300 km siedzenie zaczyna być męczące, cierpną nogi i pupa. Probowalem róznych ustawień fotela (wersja elegance ma wszystkie mozliwe kombinacje) i nic. Sprawdziłem przy pomocy miary i siedziska zarówno w Peugeocie jak i w Jetta są dłuższe. Rozwiazaniem byłoby wykupienie siedzeń sportowych (opcja) lub od razu zakup wersji RS. Po 150 tys km i nauczenia sie tempomatu komfort siedzen jest wystarczający/dobry. Tylne siedzenie rozkładane tylko oparcie w związku z czym przestrzeń bagażowa nie ma równej podłogi, jest spory "stopień". Dodatkowo załadunek utrudnia wysoko poprowadzony próg załadunkowy, gdybym szukał auta kombi to nowa Octavia jest najmniej praktyczna. Dla osób którym kombi służy jako srodek transportu i pracy - nie polecam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
żadnych zastrzeżen. W zimie ogrzewanie działa prawie natychmiast jak w aucie benzynowym - miłe zaskoczenie. Klimatyzacji jeszcze nie sparwdzałem, ale to wersja z dwustrefowym climatroniciem raczej nie przewiduje problemów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen jest wystarczająca, na tylnych siedzeniach nawet rewelacyjnie dużo. Auto idealne na taksówkę. Wolałbym kosztem miejsca z tyłu poprawienie głębokości i komfortu przednich foteli
4,0
Wyciszenie
Do 120-130 km/h jest lepiej niż się spodziewałem. Do 138 km/h jest ok. Powyżej tych prędkości jest niestety głośniej niż w dieslach Toyoty czy Peugeota ale wciąż akceptowalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest bardzo ekonomiczny. Osoba z lżejszą nogą zejdzie spokojnie ze średnim spalaniem poniżej 6 litrów. Errata, zejdzie poniżej 5 l, mie sie to udało, tempomat + expresówka i ok 95 km/h. Częsci zamienne raczej też z tanszej półki cenowej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja wyposażenia najwyższa elegance + skóra (za dopłatą) a w wyposażeniu podstawowym brak takich rzeczy jak: fotochromatyczne lusterka, czujnik deszczu i automatyczne wycieraczki, automatyczny przełącznik świateł dziennych, o ksenonach nie wspominając, za to wszystko trzeba dodatkowo zapłacić(!). W tej cenie otrzymamy może minimalnie gorzej wyposażone ale napewno z mocniejszym dieslem: Avensis, Peugeot 508, Mondeo, Passat, Jetta. Być mozę ze względu na początek sprzedaży cena jest ustawiona dość wysoko i potem spadnie. Prywatnie, nie kupiłbym tego auta w tej wersji wyposażenia, z tym silnikiem za TAAAKIE pieniądze. Podtrzymuje, cena jest za wysoka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Żarówki mijania, klocki, tarcze (przód po 90 tys km, tyl po 150 tys km)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wody. Przy okazji wymieniono rozrząd, dlaczego nie wiem ale w sumie dla mnie OK. :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Kombi