Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi

Michał K., 8 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń
3,0
Całokształt
Generalnie szału nie ma. Sądzę, że Skoda korzysta ze stereotypu, jaki panuje o tej marce w Polsce, chodzi o stosunek: cena, wielkość, jakość. Mianowicie auto jest wielkie, nieźle wykonane ale także drogie ( w porównaniu do Golfa czy Seata). Różnice widać przy bezpośrednim porównaniu tych aut. Diabeł tkwi w szczegółach i to widać na pierwszy rzut oka. To samo tyczy się prowadzenia, zmiany biegów. Atut auta - przestronność. Skoda jest nie do pobicia. To jej największa zaleta. Za cenę 94000 ( katalogowo ) można oczekiwać więcej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Typowo po niemiecku czyli przewidywalnie. Na razie ok ale przebieg jest symboliczny. Pożyjemy zobaczymy. Co do samego silnika to tu jest największy moim zdaniem problem tego auta. Bardzo wąski zakres użytecznych obrotów ( 1500-3000 obr/min) Potężna turbodziura poniżej 1500 obr, brak chęci do jazdy powyżej 3500 obr. Taka charakterystyka zmusza do ciągłego żonglowania biegami. Piątka typowo autostradowa, więc o wyprzedzaniu bez redukcji należy zapomnieć. Moim zdaniem to silnik do auta klasy B. Plusy to bardzo cicha praca, zero wibracji i potencjał do oszczędzania. O tym jednak poniżej.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, precyzyjna zmiana, choć czasem wsteczny zazgrzyta. Wraz z przebiegiem coraz lepiej działa. Nie rozumiem braku szóstego biegu. Zestopniowanie skrzyni to porażka. Mianowice, przy 50-60 km/h po mieście na czwartym biegu ( 1300 obr) auto nie jedzie, trzeba używać trójki. Bardzo długa piątka w połączeniu z charakterystyką silnika, na codzień marnie się sprawdza. Chyba , że ktoś potrzebuje auta na jazdy autostradowe. Wtedy przy 160 km/h mamy ok 3000 obr i ciszę.
4,0
Układ jezdny
Twardo, sztywno i bezpiecznie. Mnie to odpowiada. Komfort umiarkowany. Precyzyjny układ kierowniczy, bardzo skuteczne hamulce, bardzo fajnie zachowuje się na śliskiej nawierzchni. Jednak w porównaniu do Octavii II krok wstecz ( tutaj jest belka, poprzednio było wielowahaczowe)
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki czujnikom parkowania ( przód i tył ) bez problemu. Bez nich byłby dramat.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, tak gdzie być powinno
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewnie ok, jest system elektrycznego dogrzewania. Latem klima działa równie sprawnie. Problem to parujące szyby podczas deszczu. Niby jest czujnik wilgotności ale nie działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest największy atut tego auta. Co tu pisać. Realne 600l. bagażnika do wykorzystania, po odsunięciu przednich foteli max do tyłu da się usiąść z tyłu. Szeroka kanapa.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. W samochodzie przy 160 km/h jest naprawdę cicho. Spokój zakłócają tylko uszczelki drzwiowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez awari. Przegląd 700 zł, wymiana oleju ok 450 zł ( ceny z ASO ) więc bardzo pozytywnie. Co do spalania to wynik 3.8 jest realny ( trasa 120 km, maks 100 km/h, wyłączona klima, wściekli inni użytkownicy dróg. Realnie na codzień jest to ok 6.5 l/100km. Z butem w podłodze na autostradzie wychdzi 9.0 l/100 km ( prędkośc 170-180 km/h. Zatem ogromny rozrzut.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na wstępie. Auto zdecydowanie za drogie jak na co co oferuje. W tej cenie Skoda powinna oferować silnik 2.0 TDI.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie zero usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi