Silnik
: Bardzo podatny na modyfikacje. Fabrycznie celowo zdławiony pod przestarzałą skrzynię DSG do 250 NM. Po chiptuningu jest 225KM i ok 360 NM. Wrażnia z jazdy niesamowite.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry, pozbawiony wad poprzednika. Nie bierze oleju i jest bardzo dynamiczny. Po podniesieniu bezpiecznie mocy do ponad 220 KM robi się z tego naprawdę szybki samochód, taki typowy sleeper.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma swoje mankamenty, Nie współpracuje optymalnie z samochodem w ruchu miejskim. Często poszarpuje na pierwszym i drugim biegu. Przy przebiegu 140 tys wymieniane były łożyska 5 i 6 biegu, wyraźnie słyszalne.
5,0
Układ jezdny
Jak na samochód tej klasy jest bardzo dobrze. Układ wielowahaczowy z tyłu sprawia że auto sprawnie pokonuje zakręty. Hamulce większe i sprawniejsze niż w 1.4 TSI. Zawieszenie mogłoby trochę bardziej stabilizować wychyły podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
3,0
Karoseria
Słaby lakier, często drobne parkingowe otarcia np przy otwieraniu drzwi powodują jego odpryski.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na swoje gabaryty jest bardzo przyzwoicie. Duże lusterka, dobry promień skrętu sprawiają że pomimo gabarytów jeździ się tym tak samo sprawnie jak o wiele mniejszymi autami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Ja mam 190 cm i sam za sobą mogę komfortowo podróżować. Na szerokość jest równie dobrze, ogromny bagażnik. Jeżeli szukacie przestronnego auta w tym segmencie to zdecydowanie Octavia wygrywa.
3,0
Wyciszenie
Łagodnie mówiąc nie jest to najlepiej wyciszone auto. Powinno być lepiej szczególnie w tej wersji silnikowej, którą klienci wybierają do szybkiego pokonywania długich tras.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, czasy w których Octavia była tanim samochodem dawno minęły. Za ceną na szczęście poszła jakość i technika. Świetne silniki, dobre układy jezdne, przyzwoite wykończenie i multimedia. Ceny powyżej 140 tys za Octavię uznaje jako mocno przesadzone, ale były czasy kiedy za kwotę poniżej 100 tys można było nabyć wersję 1.8 TSI w najwyższym wariancie wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami słychać poskrzypywanie zawieszenia choć nie wykazuje żadnych obiawów zużycia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużyte łożyska 5 i 6 biegu w skrzyni biegów po 4 latach i 140 tys. Naprawione na gwarancji, poza tym nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]