Silnik
: trudno uwierzyć że w palecie jest jeszcze tyle mocniejszych jednostek
5,0
Całokształt
niestety silnik, wyposażenie i właściwości praktyczne są nie do przebicia w klasie C. wisienką na torcie jest finansowanie i przeglądy gwarancyjne w cenie. Słabe strony to z pewnością okres gwarancji. Minusy: głośno przy wyższych prędkościach, nienajlepsze właściwości jezdne, podatny na podmuchy boczne (niska masa i duża powierzchnia boczna robią swoje). poszalałem z wyposażeniem, canton, kessy, android auto, podgrzewane fotele i szyba. Z niczego bym nie zrezygnował ale jest trochę "ale": kessy nie ma czujników w tylnych drzwiach, canton gra dobrze ale mocny bass pokazuje że wnętrze nie jest perfekcyjnie spasowane, bixenon ok ale ledy w poliftingowej wersji lepsze. żal też że przed liftem nie można było mieć podgrzewanej kierownicy. Jakość wykonania dobra ale czuć braki w stosunku do VW (natomiast w stosunku do mojego cee'da różnica na duży plus na rzecz Skody) - coś tam skrzypi, coś hałasuje. Generalnie daję 5 bo 4,5 nie ma. nie kupiłbym znowu ale dlatego że przyżydziłem na superba i za każdym razem gdy widzę superba na trasie szlak mnie trafia, różnica w wysokości raty leasingu wynosiła ledwie 100 zł.
Wrażenia
5,0
Silnik
najlepszy punkt programu. świetnie się zbiera, niewielka turbodziura, po redukcji do 4 wyprzedza znakomicie. I ta radość przy ściganiu się z niektórymi niemcami klasy premium:) Podobno silnik ten się psuje i bierze olej. ale wersja 150 konna jest na szczęście już dopracowana. na 20.000 km poszedł 1 litr oleju, jest według mnie ok. przy niskiej masie pojazdu osiągi wybitne.
4,0
Skrzynia biegów
ok ale 1 i wsteczny haczy. na szczęście wyższe biegi wchodzą dość precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
komfortowy ale dość. głośny. Zdecydowanie pasuje do samochodu rodzinnego i znacznie ogranicza możliwości silnika. nastawionym na sport polecam 1,8 tsi i zawieszenie wielowachaczowe.
Komfort
4,0
Widoczność
ok, powierzchnia okien nie jest zła, okno w klapie bagażnika bardzo duże (patrz nowe megane kombi), czujniki parkowania w standardzie.
5,0
Ergonomia
no tu na produkty VAG nie ma mocnych. Kto miał porównanie ten wie. ja osobiście uwielbiam to że wsiadam do dowolnego samochodu od skody po audi i niczego nie muszę szukać i się uczyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest ok ale mogłby się szybciej nagrzewać, w końcu to benzyna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja. więcej iejsca niż w Hyundaiu i40 sedan i nowym Mondeo. w klasie c chyba tylko civic kombi może być konkurentem
3,0
Wyciszenie
od 120 km/h jest źle. zawieszenie też hałasuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy w cenie, na razie poszedł litr oleju. kosztów nadzwyczajnych brak.
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód był drogi. cennikowo 99.700 zł ale niewiele zostało do dokupienia. upust 10.000 zł sprawił że zrobiło się dużo lepiej. Oczywiście pod względem ceny można znaleźć lepszy samochód w klasie, np astrę ale ja brałem leasing u delaera i tu porównania nie ma. Średnie spalanie podaję na podstawie komputera ale uwaga mam ciężką nogę, jeżdżę głównie na trasie a ecodriving jest mi obcy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic choć niektórzy przewrażliwieni uznaliby skrzypienie czy stuki z elementów fotela za usterkę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]