Zawieszenie
: Nerwowe zachowanie przy dużych prędkościach
4,0
Całokształt
Samochód do bólu poprawny. Bardzo funkcjonalne wnętrze. Duży bagażnik i kabina idealna dla rodziny 2+2. Jednak są pewne mankamenty. O zakupie zdecydowała ogólna funkcjonalność i (w dalszym ciągu) nieco niższa cena niż u konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę dynamiczny i elastyczny. Przy tej masie auta ciągnie praktycznie przy każdych obrotach i zapewnia naprawdę przyzwoite osiągi. Podobno VW wyeliminował wszystkie bolączki poprzedniej generacji (czyli 140 KM). Jednak przy takim wyżyłowaniu (150 KM z 1.4 litra) nie liczę na wieloletnią bezproblemową eksploatację - mniej mocy miałem w Mazdzie 6 przy silniku 2.0!
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie w porządku, chociaż bywa głośna (przy wybieraniu wstecznego) oraz czasami mało precyzyjna. Dobrze, że ma 6 biegów, chociaż na trasie przy prędkościach powyżej 180 km/h silnik i tak wyje niemiłosiernie.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie, a ESP nie jest zbyt "wyrywny". Najpoważniejszy problem to nerwowe zachowanie samochodu przy dużych prędkościach na autostradzie. Dziwne bujanie i myszkowanie tyłu. Problem szczególnie odczuwalny przy bardziej wietrznej pogodzie. Przyczyny trudno upatrywać w zużyciu zawieszenia, bo auto praktycznie nowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto wygodne, kabina przestronna i bardzo ergonomicznie rozplanowana. Dużo fajny rozwiązań "simply clever". No i bagażnik - klasa sama w sobie.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam, gdzie powinno być. Jedyne uwagi dotychczas to zbyt mały zbiornik paliwa (przydałoby się z 10 litrów więcej) i niefajny zbiornik płynu do spryskiwaczy - zdecydowanie zbyt mały (tylko 2 litry) i trudny do uzupełnienia (przeszkadza podpórka maski silnika).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa szybko i sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największy atut tego samochodu. Niby model z segmentu kompaktów, a przestrzenią dorównuje samochodom z segmentu D. Polecam dokupić/wynegocjować siatki do mocowania zakupów w bagażniku - bardzo praktyczne rozwiązanie.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest okey, ale powyżej 140 robi się naprawdę głośno. Z drugiej strony to nie Audi czy Lexus, więc nie ma co się czepiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy bardzo spokojnej jeździe potrafi zejść poniżej 6 litrów na 100 km. Tylko silnik prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy i wtedy już tak kolorowo nie jest (nawet 9 litrów w cyklu miejskim). Przy "niemieckich" prędkościach autostradowych - wir w baku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za trochę poniżej 80 tys. można kupić auto z segmentu C, które oferuje przestrzeń i funkcjonalność modeli z segmentu D, ale nadal odstaje od nich pod względem jakości wykończenia wnętrza. Wcześniej przymierzałem się do Mazdy 6, ale o wyborze Skody zdecydowała cena niższa o ponad 25 tys. Za parę lat będę wiedział, czy to był dobry wybór.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt wcześnie, żeby o tym mówić, chociaż widzę już pewnie symptomy zużycia. Roleta bagażnika zwija się coraz wolniej, a na podłokietniku - w miejscu, gdzie najczęściej trzymam łokieć - widać już drobne wytarcia materiału. Z drugiej strony to jednak auto dość budżetowe, więc trudno wymagać jakości Audi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto zbyt młode na takie awarie. Oby nic się nie działo po gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]