Skoda Octavia Kombi 1.4 TSI DSG. Wielu od razu powie: "auto przedstawiciela handlowego", może i tak, jednak ten samochód to rozsądne rozwiązanie dla statystycznej rodziny 2+2. Sporo miejsca w środku, ergonomiczne wnętrze i rozsądne spalanie benzyny. Cena samochodu w wersji Ambition powyżej 90 tyś. zł pozwala wymagać lepszej jakości materiałów wykończeniowych, jednak na próżno tutaj szukać miekkich obić drzwi, czy trwałego tworzywa gałki zmiany biegów.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 TSI 150 KM, silnik cichy pod warunkiem, że wskazówka obrotomierza nie wchodzi na pole 5000 obr./m i wyżej. Dynamika bardzo poprawna, auto sprawnie przyspiesza i wyprzedza w trasie. Niepokojące są jednak objawy drgań silnika podczas pracy na postoju oraz szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością w okolicach 1500 obr./min.
4,0
Skrzynia biegów
DSG skrzynia zautomatyzowana 7 biegowa, działa poprawnie, jednak podczas wyprzedzania czuć moment jej "przepadania" reakcja na wciśnięcie gazu i moment w którym auto zaczyna się rozpędzać jest czasami irytujący. Czasem szarpnie podczas zmiany biegów przy przyspieszaniu.
3,0
Układ jezdny
Octavia II posiadała znacznie lepsze zawieszenie i układ kierowniczy. Octavia III nie trzyma się już tak pewnie drogi. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie posiada efekt tzw. przyklejenia kierownicy podczas chwilowej jazdy z kierownicą w jednej pozycji. Podczas lekkiego skrętu czuć jakby przez moment kierownica była przyklejona. Drażniące podczas jazdy autostradą/ekspresówką.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma tu większych zastrzeżeń. Może przednie słupki i lusterka trochę ograniczają widoczność na boki, ale można przywyknąć.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Niestety auto nie posiada opcji wyłączenia ESP. Mały minus: wlew płynu spryskiwacza umieszczono przy pręcie podtrzymującym maskę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze grzeje oraz chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogormna ilość miejsca we wnętrzu oraz bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Generalnie powyżej 140km/h robi się głośno za sprawąopływającego powietrza oraz szumu opon. Głośna praca zawieszenia. Skrzypienie przedniej osi podczas przejazdów przez "śpiącego policjanta". Czasami mam wrażenie, że to zawieszenie już się wybiło.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rozsądne. Miasto 9 l/100km na dystansach 5 km. Trasa: minimalne 4.7 l/100km - wg komputera. Średnio 5,5-7l/100km w zależności od stylu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cienka i słaba jakościowo powłoka lakiernicza. Bardzo podatna na zarysowania i odpryski. Jakość materiałów wnętrza też za tę cenę mogłaby być lepsza. Wyciszenie zawieszenia to w sumie porażka. Przód podczas mrozów skrzypi, a tył głucho stuka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasowa niesprawność wyswietlacza dotykowego - brak reakcji na dotyk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]