Auto spełnia jak na razie wszystkie moje wymagania aczkolwiek w większości jest to jazda spokojna. Jedyny zauważalny minus to zestopniowanie skrzyni biegów chodzi mianowicie za krótki 5 bieg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki, szybko wchodzi na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni trzeba się przyczepić bo piątka jest za krótka i w zasadzie przy szybszym przyspieszaniu można ją spokojnie pomijać. Szkoda bo odbija się to na ekonomii bo skoro na szóstce można jechać 80 km/h to co będzie przy 140 km/h. Szkoda bo byłby to potencjał do oszczędności
4,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi aczkolwiek nie zbliżałem się nim do granic utraty przyczepności więc nie wiem jak się zachowa w ekstremalnej sytuacji. Dosyć głośno słychać poprzeczne nierówności. Powyżej 150 km/h czuć że auto jest lekkie i wcale to nie pomaga w szybkiej jeździe. Komfortowo do 140km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra + czujniki parkowania i nie ma problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu polecam wybrać sterowanie z kierownicy. Ekran dotykowy działa fajnie ale zawsze wiąże się to z oderwaniem wzroku od drogi. Na szczęście wszystkie podstawowe funkcje jak klimatyzacja sterowanie nawiewem jest za pomocą przycisków i pokręteł. Nie wyobrażam sobie żeby sterować siłą nawiewu przez dotykowy ekran a niestety świat tam zmierza bo jest to...tanie rozwiązanie. Włączenie zamkniętego obiegu powietrza wiąże się z zagłębieniem w menu co jest długotrwałe i gdzieś ukryte a w tym momencie kiedy to uda się włączyć chmura spalin z auta przed nami jest w kabinie...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Są trzy tryby pracy klimatyzacji ja akurat jeżdżę na tym najsłabszym i raczej nie chłodzę do 17C bo nie lubię ale do schłodzenia wnętrza do 20C w upały nie stanowi to żadnego problemu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dużo na każdym miejscu. Może wydłużył bym siedzisko na tylnej kanapie o jakieś 3 cm i był by ideał. Troszkę za miękkie jak dla mnie przednie fotele.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h jest super wraz ze wzrostem prędkości coraz głośniej. Co dziwne pedał gazu drży przy głośniejszej muzyce i trochę to denerwuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt zakupu większy jak u konkurencji i za każdą rzecz trzeba dopłacać np. koło zapasowe 400 zł itd. itd. Jeśli chodzi o spalanie to od początku użytkowania tzw. długo okresowo jest 6,3 l i jest to raczej spokojna jazda. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to od 7l przy normalnej jeździe. Jeśli chodzi o trasę to przy 130km/h spala 6,7 litra przy jeździe z użyciem tempomatu. Można zejść poniżej 6 l sugerując się podpowiedziami komputera ale to już nie jest przyjemna jazda, poza tym już słychać że ten eco driving nie jest obojętny dla silnika i osprzętu choć w przypadku tej skody nie słychać i nie czuć szarpania a komputer jest w stanie zasugerować zmianę na 6 bieg przy 70km/h pod lekka górkę co jest wg mnie żyłowaniem silnika. W skrócie dla osób które nie pokonują rocznie powyżej 17000 to rozsądna propozycja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena troszkę odbiega od konkurencji chociażby koreańskiej ale silna pozycja skody i nasza mentalność dzięki, której postrzegana jest nieco lepiej "bo to przecież grupa VW" pozwala jej troszkę zawyżać cenę. Skoda nigdy nie będzie Passatem czy Audi nie mówiąc o innych i zawsze będą to gorszej jakości materiały choć nie mówię, że złej. Wymiarami może jest zbliżona do większych braci i niektórych nawet prześciga ale pamiętajmy to skoda choć w porównaniu z azjatycką konkurencją dobrze wypada chociażby jakościowo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie miałem żadnych przygód chociaż raz na dosłownie sekundę wyślwietliła mi się informacja o błędzie poduszki i szybko zgasła...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]