Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting

robert_g, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI 184KM 135kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi Facelifting 2.0 TDI 184KM 135kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wreszcie czuję, że jadę! :)
5,0
Całokształt
Pierwsza recenzja po przejechaniu 7000 km. Póki co trudno się do czegoś przyczepić, ale mam świadomość, że przebieg jest zbyt mały i zbyt mało czasu minęło, żeby móc napisać coś bardziej konstruktywnego. Niemniej pierwsze wrażenia poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
380Nm robi swoje. Silnik pracuje całkiem cicho jak na diesla. Na razie zero problemów. Moc jest wystarczająca do bezpiecznego poruszania się i wyprzedzania. Da się wycisnąć z tego samochodu trochę zabawy, ale to tylko diesel. Do zabawy są RS w benzynie.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy samochód z automatem i już nie zmienię. Co prawda do DSG trzeba się przyzwyczaić i z chęcią bym trochę pozmieniał w parametrach kolejnych biegów, ale wygoda jest bardzo duża. Mam nadzieję, że nie będzie się nic psuć :)
4,0
Układ jezdny
Jak na wersję RS mógłby być twardszy. Nie ma pontonu jak w zwykłej Octavii ale mimo wszystko oczekiwałbym czegoś bardziej sportowego.
5,0
Karoseria
Póki co nie mogę się do niczego przyczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Chyba najlepsza w klasie. Dużo miejsca wszędzie. Ogromny bagażnik, z tyłu można wygodnie usiąść, wręcz się rozłożyć. Wszystkie schowki duże (te z przodu flokowane). Podłokietnik mógłby być z 3cm dłuższy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa bardzo dobrze. W zasadzie to ustawiłem go raz i tyle. Reszta dzieje się sama. Polecam ogrzewanie foteli i kierownicy - przy mrozach super sprawa i zanim zacznie dmuchać ciepłe powietrze z nawiewów to człowiek nie marznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najlepsza w klasie. W sumie samochód nie jest jakoś przesadnie długi a miejsca (szczególnie z tyłu) jest więcej niż większych samochodach.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze. O ile wyciszenie silnika jest nawet niezłe to boczne szyby już szumią przy 100km/h. Lekko ale słyszalnie. Nie odstaje jednak ono od innych samochodów w tej klasie. Zawsze można się szarpnąć na wyciszenie jak komuś to bardzo przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest tak niskie jak w wersji 150KM. Jeżdżąc normalnie trzeba się liczyć z 6-6,5L w cyklu mieszanym (dojazd 35 km do Warszawy i korki w niej). Jak ktoś jeździ spokojnie i omija duże miasta (korki, światła) to 5L to będzie max jaki spali. Z drugiej strony jak ktoś ciśnie z pod każdych świateł to poniżej 8L nie zejdzie. Na autostradzie przy 140km/h - 6,5L. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po 7 tyś. km, kupiłbym ten samochód jeszcze raz. Nawet bym się nie zastanawiał. Jest dla mnie idealnym połączeniem pakowności z mocą. Idealny samochód rodzinny. Mocy jest w sam raz by czuć się bezpiecznie przy każdym wyprzedzaniu. Na polskie drogi więcej nie trzeba. Na tor i do zabawy kupiłbym Cuprę :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak (odpukać)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (odpukać)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi Facelifting