Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting

Anastazjusz, 4 lata temu
Silnik 1.6 TDI 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
3,0
Całokształt
Auto dobre dla osób niskich do 170 cm. Powyżej tej wartości są problemy z wsiadaniem i wysiadaniem z auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spalanie - miłe zaskoczenie. bardzo oszczędny 1.6 TDI
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
Fatalny słupek po stronie kierowcy. Przy wsiadaniu i wysiadaniu ocieram się o : kierownicę ( - mimo, że jest podniesiona na max.) słupek i wyprofilowanie siedziska mimo, że fotel mam max.obniżony. Samochód dobry dla kierowcy o wzroście do 170 cm i wadze do 75 kg. No i ten fatalny kanał gdzie jest wajcha zmiany biegów. Projektowała go chyba cnotliwa panienka trzymająca kolanka razem. Normalny facet siedzi w lekkim rozkroku - wiadomo dlaczego. Przy normalnej pozycji siedzącej mężczyzny kanał pije straszliwie w nogę. Po co podwyższono jeszcze dodatkowo kanał plastikowy? Nie sądzę, żeby ukryte tam były jakieś przewody. Jak tylko minie gwarancja, natychmiast wypiłuję to podwyższenie plastiku po stronie kierowcy, żeby było więcej miejsca na kolano. No i wersja kombi - rozczarowuje. Składane są tylko oparcia tylnych siedzeń. Wysoki próg bagażnika. Trudno przewozić materiał wystający z bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
Wsiadanie i wysiadanie z auta to koszmar. Wystarczyło by zrobić prosty słupek przednich drzwi i obniżyć siedzisko fotela kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby system ogrzewania. Przy silniku 1,6 TDI silnik osiąga temperaturę 90 stopni dopiero po ok. 10 km przy zewnętrznej temperaturze 5 stopni na plusie.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wsiadanie i wysiadanie z auta to koszmar. Wystarczyło by zrobić prosty , a nie pochyły słupek przednich drzwi i obniżyć siedzisko fotela kierowcy. Obudowa kanału z wajchą zmiany biegów strasznie pije w prawą nogę kierowcy. Trzeba trzymać kolanka razem, a to nie jest ergonomiczna pozycja dla mężczyzny.
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie mam zdania na temat kosztu napraw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wymienione mankamenty łatwe do usunięcia na etapie produkcji. Dziwię się, że przy okazji faceliftingu nie usunięto tych niedogodności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 1000 km. zapaliła się lampka żarzenia. Kuny przegryzły przewody podciśnienia. Gdyby przewody były otulone peszelem nie byłoby takiego problemu. Problem jest powszechny, bo w serwisie od razu, bez zaglądanie pod maskę postawili diagnozę - gryzonie przegryzły przewody.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poz przegryzieniem przewodów przez kuny po 2500 km bez awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Kombi Facelifting