Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting

Robert, 3 lata temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia III Kombi Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Po śniegu idzie jak czołg (Haldex 5 generacji).
Silnik : Nie narzekam na brak mocy. Zużycie paliwa więcej niż przyzwoite.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypi schowek pod konsolą środkową.
5,0
Całokształt
Bardzo mocny średniak, praktycznie w każdej kategorii ciężko znaleźć słabe strony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Czuć moc, przyspieszenie naprawdę robi wrażenie, katalogowo 0-100km/h robi w 6,8s. To tylko 0,1s wolniej od RSa.
4,0
Skrzynia biegów
W górę automat zapina kolejne biegi bardzo szybko, przy redukcji czasem czuć lekkie zawahanie. W trybie normal nie da się jeździć - za wcześnie zapina wyższy bieg i praktycznie jeździmy na obrotach ciut wyższych niż bieg jałowy. Widać że silnik się męczy, wyraźnie czuć wibracje silnika. W trybie sport jest ok.
3,0
Układ jezdny
Na wprost jest ok, na zakrętach zbyt miękko. Bardzo wrażliwy na boczne podmuchy wiatru (moja wersja ma wielowachcz z tyłu, w wersjach "zwykłych" podobno jest dużo gorzej). Trakcja w zimie na duży plus, nie udało mi się auta zakopać nawet w głębokim śniegu (mam 4x4).
5,0
Karoseria
Wielkościowo na zewnątrz w sam raz, nie ma większych problemów z manewrowaniem w ciasnych uliczkach. W środku bardzo duży i przestronny, bagażnik wielgachny. Dla rodziny 2+2 idealny, nie ma problemu z zapakowaniem bagaży czy ciasnotą w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, lusterka duże. Wg mnie źle rozwiązane odprowadzanie wody z przedniej szyby, w czasie deszczu nie da się uchylić okna, woda wpada do środka, przy zamkniętym oknie cała szyba jest zawsze osyfiona.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie miałem problemów po przesiadce ze starego auta (Volvo v70).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie dobrze chłodzi, w zimie dobrze grzeje. Szyby w deszczu nie parują. Wentylacja i klimatyzacja dość ciche w działaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczająca. Bagaży też sporo zapakujemy.
4,0
Wyciszenie
Tragedii nie ma ale mogło by być ciut ciszej, niemniej przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie ok 6,5 -7,0l jak dla mnie rewelacja (normalna jazda między miastami i podmiejska). W mieście przy normalnej jeździe mieszczę się w 9,0l. Dodam że jeżdżę tylko w trybie sport i zaraz po odpaleniu auta wyłączam system S&S.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na Skodę (marka ekonomiczna dla Kowalskiego) to drogo, nowe auto z wyprzedaży rocznika kosztowało mnie ok. 120 tys. zł. ( z przedłużoną do 4 lat gwarancją). Z drugiej strony w tej cenie z silnikiem ok 200KM, napędem 4x4 i automatem nie ma szans nic kupić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać, na razie (45 tys. km przebiegu) nie ma z niczym problemu. Aha jest problem czasem skrzypi schowek pod konsolą środkową.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, na razie (45 tys. km przebiegu) nie ma z niczym problemu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi Facelifting