Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting
Boogiesoul,
4 lata temu
Silnik 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problem z domykaniem szyby
4,0
Całokształt
Samochód wybrałem w wersji style dodatkowo dobrałem zawieszenie adaptacyjne DCC, pakiet dynamik (który w cenie ok 800zł jest wręcz okazją) i kilka innych użytkowych drobiazgów. Dobrze dobrana kolorystyka i samochód prezentuje się naprawdę świetnie. Jedynie brzmienie silnika powoduję mieszane uczucia a brzmienie w trybie dwucylindrowym odruch wymiotny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po zakupie duże zaskoczenie. Przeładowanie biegu na niższy by obroty weszły w okolice 3 tys. i trzeba szukać trakcji dając gaz w podłogę równocześnie wyskakując zza zderzaka. Z DCC i trybami jazdy silnik również dostaję innej charakterystykę w trybie SPORT co dodatkowo dodaję nam dreszczyku emocji.
3,0
Skrzynia biegów
Ja nowe auto skrzynia nie działa idealnie. Czasami nie chce wejść bieg wsteczny i wymaga ponownego zwolnienia sprzęgła. Kilka razy podczas bardzo szybkiego przebijania biegu z 2 na 3 zazgrzytało.
5,0
Układ jezdny
Adaptacja kosztuje ok 4.000zł. Wyczuwalna różnice zauważa się przy wyższych prędkościach tj od 80km a im szybciej tym bardziej się docenia. Poniżej 70km/h czy comfort czy sport różnica jest znikoma. Zdecydowanie DCC polecam osobą z żyłką sportowca ale i wszystkim tym którzy chcą mieć auto na Polskie zróżnicowane nawierzchnie. Co do trzymania w zakrętach skoda w trybie Sport świetnie trzyma się drogi i nawet próby znacznego zerwania przyczepności w rondzie kończy się tym że z ronda muszę już wyjechać a trakcja może raz mrugnęła na desce.
5,0
Karoseria
Wybrałem kolor biel moon (dopłata ok 2000zł) korzystam z myjni bezdotykowej jak i mechanicznej z konieczności. Nalot/nagar pojawia się bardzo szybko na lakierze podczas zimowej aury ale wystarczy wyjazd na szczotki i samochód z czarnymi szybami lusterkami i felgami wygląda przepięknie:)
Komfort
5,0
Widoczność
Przede wszystkim duże lusterka, kamera cofania wraz z czujnikami i awaryjnym hamowaniem sprawdzają się świetnie, tak że nawet teściowej byłbym skłony dać zaparkować
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu poza włącznik/wyłącznik ESP. Dostęp do dezaktywacji ESP zawsze znajdował się w okolicy skrzyni biegów, w skodzie pomimo że jest tyle wolnych zaślepionych guzików tuż przed skrzynią biegów by wyłączyć ESP należy wejść w ustawienia samochodu z pozycji radia i tam dogrzebać się do kontroli trakcji. ESP jest funkcją którą należy mięć pod ręką by ją szybko wyłączyć gdy samochód zaczyna kopać się w śniegu a nie ma czasu na grzebanie w ustawieniach. Bagażnik początkowo chciałem wziąć z podwójną podłogą gdyż taką miałem w Passacie ale odradził mi sprzedawca i teraz mam mieszane uczucia. Wygoda pakowania jest zdecydowanie za podwójną podłogą natomiast ostatnio przewożąc kosiarkę schowała mi się ona pod roletą co jest na plus. Schowek w podłokietniku beznadziejnie mały, brak zamka na kluczyk dla głównego schowka przed pasażerem kpina jak kpiną jest brak teleskopu do unoszenia przedniej maski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo szybko mimo to żałuje że nie wziąłem elektrycznie podgrzewanej przedniej szyby. Ogrzewanie foteli ma 3 zakresy i ten najsłabszy wydaję się być zbyt mocny w moim odczuciu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 186cm i dla mnie super, mój szwagier ma 197cm i narzekał mi po półtoragodzinnej podroży siedzą za mną z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Ma się wrażenie nie domkniętych okien. W moim aucie bardziej zauważalne od strony pasażera niż kierowcy. W ASO poruszę ten temat choć zakładam że usłyszę jakąś bez wartościową odpowiedź.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co wbrew zaleceniem salonu wymieniłem olej po przejechaniu 5000 km. Serwis dopiero zaprasza mnie po przejechaniu 30tys km co uważam za jawne narażanie klienta na awarie w perspektywie dłuższej eksploatacji.
Koszt wymiany oleju oraz filtra oleju wraz robocizną mniej niż 300zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do 100tys zł uważam że mam świetnie wyglądający i wyposażony samochód. Ale wybierając biedną wersję ze zwykłymi przednimi reflektorami byłbym rozczarowany.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zauważyłem że mam problem z domknięciem szyby od strony kierowcy. Szyba w momencie zakończenia zamykania wyłapuję jakąś przeszkodę i wraca do pierwotnego uchylenia. Domykać ją muszę umiejętnie/stopniowo. Wyjaśnię ten problem podczas wizyty w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]